چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 26580

ارائه اطلاعات جامع در پایگاه وهابیت شناسی ویژه پژوهشگران

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پایگاه تخصصی پژوهشی وهابیت شناسی وابسته به دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: پایگاه وهابیت شناسی دارای جامعیتی است که می‌توان از آن به‌عنوان منبعی برای پژوهش در زمینه وهابیت بهره برد.
ارائه اطلاعات جامع در پایگاه وهابیت شناسی ویژه پژوهشگران
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسن اسکندری با اشاره به فعالیت‌های وهابیان به‌عنوان فرقه‌ای بدعت‌گذار و تکفیر مسلمانان شیعه و سنی بیان کرد: رفتار این فرقه را نباید به اهل سنت نسبت داد، زیرا فعالیت این فرقه همواره مورد انتقاد اهل سنت است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گسترش فرهنگ تشیع، وهابیت برای مقابله با فرهنگ نورانی شیعه با تمام توان به میدان آمده و از هیچ ابزاری در راستای بدبین کردن جوانان به تشیع و ترویج فرهنگ وهابیت و مخدوش کردن چهره مذهب شیعه در سطح جهانی دریغ نمی‌کنند.

مدیر پایگاه پژوهشی تخصصی وهابیت شناسی ادامه داد: در این راستا پایگاه پژوهشی تخصصی وهابیت شناسی برای ارائه مطالب عمومی و تخصصی در حوزه شناخت وهابیت و باهدف تبیین و روشنگری نقد فرقه وهابیت وابسته به دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی فعالیت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه پایگاه پژوهشی تخصصی وهابیت شناسی در مدت کوتاه فعالیت خود توانسته است به پایگاهی مرجع در زمینه تخصصی وهابیت پژوهی تبدیل شود، گفت: این پایگاه با دو زبان فارسی و عربی به پژوهشگران خدمات ارائه کرده و به‌زودی زبان این پایگاه پژوهشی با چهار زبان ارائه خدمات می‌کند.

اسکندری اهداف این پایگاه تخصصی در حوزه شناخت وهابیت و سلفیه را ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در تمام حوزه‌های مربوط به وهابیت مانند کتاب، مقاله، پایان‌نامه، پاسخگویی به شبهات وهابیت دانست.

وی با معرفی اجمالی بخش‌های گوناگون این پایگاه تصریح کرد: این پایگاه تخصصی پژوهشی قابلیت ارائه مقالات، کتابخانه، پرسش و پاسخ، پایان‌نامه، نگارخانه و دانلود نرم‌افزارهای گوناگون در ارتباط با شناخت وهابیت با قابلیت نصب بر روی سیستم‌عامل ویندوز و موبایل را دارد.

مدیر پایگاه تخصصی پژوهشی وهابیت شناسی اضافه کرد:‌ در بخش مقالات، بیش از هزار مقاله به‌صورت طبقه‌بندی‌شده شامل اندیشه وهابیت، تاریخچه، جریان شناسی سلفیه، دولت عربستان سعودی، نقد وهابیت، فعالیت‌ها و رویکردها و... در اختیار پژوهشگران گذاشته است.

وی ادامه داد: در کتابخانه نیز بیش از هزار کتاب به‌صورت طبقه‌بندی شده شامل فایل‌های pdf کتاب و با امکانات جست‌و‌جو در کتاب‌ها با موضوعات اندیشه و تاریخچه وهابیت و... قرار داده شده است که علاقه‌مندان به این مباحث و پژوهشگران را در دستیابی به مطالب نوین یاری می‌کند.

اسکندری به بخش پرسش و پاسخ این پایگاه تخصصی پژوهشی اشاره و بیان کرد: در این بخش بیش از ۵۰۰ پرسش و پاسخ در حوزه شناخت وهابیت و در بخش پایان‌نامه نیز ۴۰۰ چکیده پایان‌نامه و ارائه بخشی از محتوای پایان‌نامه‌ها به‌صورت طبقه‌بندی‌شده موجود است.

وی اضافه کرد: پایگاه تخصصی پژوهشی وهابیت شناسی به‌عنوان یک منبع و مرجع برای تحقیق و نوشتن مقالات در این راستا است و تاکنون برای نشان دادن چهره واقعی وهابیت فعالیت‌های شایسته‌ای انجام داده است.

مدیر پایگاه تخصصی وهابیت شناسی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای استفاده از جدیدترین کتب و مقالات مربوط به وهابیت می‌توانند به نشانی الکترونیکی http://alwahabiyah.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcawmnu.49nia15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما