پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 25590

هوشمندسازی ۱۲تقاطع در شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: از بهمن ماه سال گذشته تا کنون ۱۲ تقاطع هوشمند سازی شده و تا پایان آذر ماه همه تقاطع‌های شهر قم به سیستم رادار هوشمند مجهز می‌شوند.
هوشمندسازی ۱۲تقاطع در شهر قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح هوشمند سازی تقاطع‌های شهر قم بیان کرد: این طرح که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده تا آذر ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته این طرح در ۶ تقاطع اصلی شهر اجرایی شد، تصریح کرد: در سال جاری ۶ تقاطع دیگر نیز به سیستم رادار هوشمند مجهز شدند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به هزینه‌ای که برای اجرای این طرح در قم صرف شده است گفت: در اجرای این طرح مبلغ ۱۳۰ میلیون هزینه از منابع داخلی سازمان حمل و نقل و ترافیک صرف شد.

اقبالیان ادامه داد: در این طرح چراغ‌های راهنما در تقاطع‌ها هوشمند عمل می‌کنند و بار ترافیک در تقاطع‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: با نصب این سیستم، سنسور راداری ماشین‌هایی که از زیر آن گذر می‌کنند را محاسبه کرده و سپس چراغ را به رنگ‌های مختلف در می‌آورد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در صورتی که سنسور وجود هیچ ماشین را شناسایی نکند چراغ قرمز و برای بخش دیگری که ترافیک هست سبز می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح در شهرهای تهران و اصفهان اجرایی شده است با یک تفاوت شاخص که در این شهر سیستم رادار خریداری شده، ولی در شهر قم با خرید قطعات این سیستم اختراع شده و از نظر هزینه‌ای برای ما مقرون به صرفه‌تر است.

اقبالیان خاطرنشان کرد: این طرح در تقاطع‌های میدان سعیدی، ۲۰ متری شهید بهشتی و خیابان امام خمینی، تقاطع بلوار شهید بهشتی و ۲۴ متری مطهری، تقاطع بلوار توحید و دوطفلان مسلم، تقاطع کیوانفر و خیابان امام خمینی، تقاطع هفت تیر و کیوانفر، تقاطع میدان ارتش، تقاطع ۴۵ متری صدوق با بلوار امین، تقاطع ۴۵ متری صدوق و ۳۰ متری قائم، تقاطع ۴۵ متری صدوق و یاسمن، تقاطع سمیه و بلوار پیامبر اعظم و تقاطع حجتیه و بلوار منتظری در حال اجرایی شدن است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcawmnu.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما