يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 28704
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

مدیریت شهرک‌های صنعتی ملزم به رفع مشکلات زیست محیطی کارخانجات است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل سازمان حفاظت محیط ‌زیست قم با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست آخرین ارگان مقابله کننده با آلاینده‌های شهرک‌های صنعتی است، افزود: هیئت مدیره، هیئت امنا و مدیریت شهرک‌های صنعتی باید خود اقدام به رفع مسائل زیست‌محیطی نمایند.
مدیریت شهرک‌های صنعتی ملزم به رفع مشکلات زیست محیطی کارخانجات است
به گزارش قم نیوز محمود علی رکنی در گفتگو با خبرنگار قم نیوز با اشاره به فلسفه ایجاد شهرک‌های صنعتی، اظهار داشت: فلسفه ایجاد شهرک‌ها اعمال مدیریت متمرکز زیست‌محیطی است و پیاده شدن مباحث زیست‌محیطی، جانمایی، فضای سبز و مدیریت پسماندهای ویژه و معمولی شبکه تصفیه فاضلاب شهری از جمله ویژگی‌های ایجاد شهرک‌های صنعتی است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست قم با تأکید بر عدم پراکندگی احداث واحدهای صنعتی افزود: باید واحدهای صنعتی با مکان‌یابی صحیح ایجاد شوند.

وی به بحث بازچرخش پساب در شبکه جمع‌آوری فاضلاب اشاره و خاطرنشان کرد: با ایجاد شبکه بازچرخش فاضلاب شهری می‌توان فضای سبز را آبیاری کرد.

رکنی کلیات ایجاد شهرک صنعتی شکوهیه را مثبت ارزیابی و گفت: فعالیت صورت گرفته به طور کلی خوب است اما ایراداتی وجود دارد که خود مدیریت زیست‌محیطی در این شهرک باید به حل چالش‌های موجود بپردازد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم به مخاطرات رفع نکردن چالش‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش آمار بیماری‌ها، تغییر اقلیم و آسیب گازهای گلخانه‌ای از جمله مخاطرات زیست‌محیطی است که با نداشتن مدیریت صحیح به وجود می‌آید.

وی با بیان به روز رسانی واحدهای صنعتی افزود: توسعه باید همراه با پایداری محیط‌ زیست و ملاحظات زیست‌محیطی باشد و تأمین سلامت مردم به عهده مدیران محیط‌ زیست است.

رکنی با تأکید بر آموزه‌های دین اسلام در ارتباط با برقراری عدالت در همه زمینه‌ها خاطرنشان کرد: باید با تهیه نقشه راه در همه زمینه‌های محیط‌ زیست، فرهنگ، اجتماع و اقتصاد به حل مشکلات بپردازیم.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست قم المان‌های توسعه پایدار را اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی بیان و گفت: برای تحقق محیط‌ زیست پایدار باید ضمانت اجرائی آماده شود و تداوم آن لازم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان قم تصریح کرد: درمسیر حرکت برای تحقق محیط زیست پایدار می‌توان مدل شهر سبز، پایدار و هوشمند را ایجاد کرد و باید از انرژی خورشیدی و بادی، انرژی هسته‌ای و انرژی‌های تجدید پذیر حداکثر استفاده را در استان قم نمود.

رکنی مشارکت مردم را عنصر موفقیت در محیط زیست بیان و ادامه داد: اگر واحدی به لحاظ صنعتی ایراد دارد باید به سراغ تکنولوژی‌های بروز رفت.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست قم با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست آخرین ارگان مقابله کننده با آلاینده‌های شهرک‌های صنعتی است، افزود: هیئت مدیره، هیئت امنا و مدیریت شهرک‌های صنعتی باید خود اقدام به رفع مسائل زیست‌محیطی نمایند و صادق بودن با مردم برای تحقق این امر لازمه آن است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcay0nu.49naw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما