يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 28699
مشاور شهردار قم:

شهر و شهرداری هوشمند ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند

قم نيوز : قم نیوز: مشاور شهردار قم در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: شهر هوشمند و شهرداری هوشمند در ارتباط مستقیم با یکدیگر هستند و بستر فیبر نوری یکی از ضروریات این امر است.
شهر و شهرداری هوشمند ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند
به گزارش قم نیوز ، حامد برکچی‌زاده پیش از ظهر امروز در یکصد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: حدود 800 صفحه طرح توجیهی به منظور بیان چرایی، چگونگی و دلایل اجرای شبکه فیبر نوری میان شهرداری و سازمان‌ها به شورا ارائه شده است.
 
وی افزود: قیمت تمام شده اجرای طرح فیبر نوری بالاست به همین دلیل در بسیاری از شهرها، شهرداری‌ها اقدام به این کار می‌کنند تا بتوانند با استفاده از برخی شاخصه‌‌ها، قیمت را کاهش دهند.
 
مشاور شهردار قم در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه طرح توجیهی برای 32 نقطه مربوط به شهرداری در سطح شهر تهیه شده است گفت: بازگشت سرمایه در این طرح چهار ساله است و پس از این مدت به نقطه‌ای می‌رسیم که تمام هزینه‌ها صفر خواهند شد و تنها هزینه نگهداری باید بدهیم.
 
وی ادامه داد: اگر شبکه فیبر نوری میان شهرداری و مناطق اجرا شود پس از آن نیازی نیست هیچگونه هزینه‌ای به مخابرات یا دیگر سازمان‌ها پرداخت کنیم.
 
برکچی‌زاده با بیان اینکه بر اساس قانون، سازمان‌هایی که دارای شبکه فیبر نوری هستند فقط باید اطلاعات مربوط به سازمان خود را به وسیله آن منتقل کنند گفت: بر این اساس مغایرت قانونی هم با دیگر طرح‌ها، به واسطه اجرای این طرح نخواهیم داشت.
 
مشاور شهردار قم در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد: یکی از معضلاتی که در حال حاضر در استانداری مطرح است، کمبود زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در قم است و یکی از مطالبات استانداری از مخابرات، ارتباط میان ساختمان جدید و قدیم است که امکان آن در حال حاضر وجود ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه شهر هوشمند و شهرداری هوشمند در ارتباط مستقیم با یکدیگر هستند گفت: برای اجرای هرگونه طرح هوشمندی، نیازمند بستری هستیم که شهرداری بتواند بر اساس آن طرح‌ها را اجرایی کند و در حال حاضر چنین بستری وجود ندارد که با اجرای طرح فیبر نوری این بستر فراهم خواهد شد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdn90x.yt0jn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما