چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 20250

اصلاح رفتارهای ترافیکی نیازمند فرهنگ‌سازی رسانه‌ای است

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: در زمینه تغییر رفتارهای ترافیکی مردم نیازمند همکاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هستیم.
اصلاح رفتارهای ترافیکی نیازمند فرهنگ‌سازی رسانه‌ای است
به گزارش قم نیوز، مسیح‌الله معصومی سه‌شنبه‌شب طی بازدید استاندار قم از مرکز سامانه مدیریت و نظارت تصویری ترافیک شهر قم اظهار داشت: از حسن نظر استاندار قم نسبت به این مرکز تشکر و قدردانی می‌کنیم زیرا ایشان توجه ویژه‌ای به مبحث حمل و نقل درون شهری و ترافیک دارد.

وی افزود: مجموعه حاضر حاصل یک سال تلاش مطالعاتی شامل هوشمندسازی ترافیک قم و شش ماه پیگیری‌های اجرایی است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با بیان اینکه صرفه‌جویی در همه زمینه‌ها یکی از اهداف راه‌اندازی مرکز سامانه مدیریت و نظارت تصویری ترافیک بوده است گفت: مهندسی ترافیک یکی از اصولی است که در دنیای مدرن امروز مورد توجه قرار گرفته زیرا همگان دریافته‌اند صرفاً با اصلاح و ایجاد معابر نمی‌توان مشکل ترافیک را حل کرد بلکه باید بهینه‌سازی استفاده از ظرفیت‌های موجود را مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سه محدوده فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم؛ نخست طرح ترافیک که از طریق دوربین‌های پلاک‌خوان نصب شده در مبادی ورودی و خروجی صورت می‌گیرد و دیگر هم ردیابی و موقعیت‌سنجی تمام اتوبوس‌هاست و در محدوده سوم نیز ۱۶ دوربین تصویری در ۱۶ نقطه قم نظارت دقیقی را انجام می‌دهند.

معصومی با بیان اینکه شهر قم به عنوان دومین کلانشهر کشور طی هماهنگی کامل با پلیس راهور این اقدام را اجرایی کرده است خاطرنشان کرد: در زمینه تغییر رفتارهای ترافیکی مردم هم نیازمند همکاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هستیم و این آمادگی را داریم که هر روز به صورت تماس رادیویی و هفته‌ای سه روز در قالب تماس تصویری از همین مرکز به ارائه اطلاعات بپردازیم.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: تجمیع مرکز کنترل شهرداری و پلیس می‌تواند موجب ارتقای توانمندی‌های این مرکز شود ضمن اینکه برای استقرار پرسنل نیروی انتظامی، اورژانس و آتشنشانی هم مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciurar.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما