پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 31206
در دیدار با مسئولان اوقاف و امور خیریه قم مطرح شد

لاریجانی: بقاع امامزادگان باید به مراکز فرهنگی در کشور تبدیل شوند‌

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بقاع امامزادگان باید به مراکز‌ فرهنگی در کشور تبدیل شوند، گفت: این موضوع سبب جذب جوانان به این مراکز می‌شود و ‌باید در قوانین به آن توجه شود.
لاریجانی: بقاع امامزادگان باید به مراکز فرهنگی در کشور تبدیل شوند‌
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی ظهر امروز در دیدار با مسئولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به لزوم توجه به مسائل قرآنی در کشور به جایگاه سازمان اوقاف در حوزه آموزش قرآن در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: این سازمان پیشرو در بخش آموزش قرآنی است و تجربیات خوبی در این حوزه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی را در تمام دستگاه‌های متولی مورد توجه قرار داد و افزود: برگزاری این گونه برنامه‌ها سبب انس بیشتر جوانان با قرآن می‌شود از طرفی فعالیت قرآنی بهترین فعالیت فرهنگی در کشور است.

وی فعالیت‌های قرآنی را سبب تقویت فرهنگی در درون افراد و مسائل قرآنی را ستون و پایه برای افراد دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در قوانین بودجه سالیانه اعتبارات خوبی برای حوزه آموزش و قرآن اختصاص داده شده است، البته اگر در این زمینه پیشنهاداتی باشد ما از آن استقبال می‌کنیم.

لاریجانی بر لزوم افزایش سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در این فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد و نیز مسئله وقف را مورد توجه قرار داد و گفت: فرهنگ وقف یکی از اقدامات مثبت از سالیان گذشته بوده و در کشور ما نیز به آن توجه بسیاری شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان اوقاف باید ساختار مردمی داشته باشد تا مردم به فرهنگ وقف جذب شوند، عنوان کرد: موضوعات مطرح شده درباره لزوم مشوق‌های قانونی برای ترویج فرهنگ وقف در کشور نیز از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در ترویج این امر موثر باشد، این نوع پیشنهادات خوب و مثبت است اما باید روی آن کار کارشناسی و تخصصی صورت گیرد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه دستگاه‌ها در مورد سه شهر قم، مشهد و شیراز می‌توانند به صورت اختصاصی امور را بررسی و انجام دهند خاطرنشان کرد: در این سه شهر جنبه‌های زیارتی، وقفی و امامزادگان بسیاری وجود دارد و زمینه برای توسعه آن فراهم است.

وی بر اینکه بقاع امامزادگان باید به مراکزی فرهنگی در کشور تبدیل شوند، تاکید کرد و اظهارداشت: این موضوع سبب جذب جوانان به این مراکز می‌شود و قطعا باید در قوانین به آن توجه شود.

پایان پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb05bf.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما