سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 46426
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی:

بالاترین خدمت‌ها در حوزه انجام می‌شود / ارزش خدمت در حوزه والاست

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از هدایت‌گری مردم به عنوان یکی از برترین ارزش‌ها نام برد و گفت: بالاترین خدمت‌ها در حوزه انجام می‌شود به همین علت هیچ چیزی را نباید با ارزش خدمت در حوزه مقایسه کنیم.
بالاترین خدمت‌ها در حوزه انجام می‌شود / ارزش خدمت در حوزه والاست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی دوشنبه شب در همایش تجلیل از بازنشستگان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، از حضرت خدیجه کبری(س) به عنوان یار بی‌بدیل پیامبر اسلام(ص) نام برد و اظهار کرد: ایشان تمام وجود خود را در دوران جاهلیت برای اسلام فدا کرد چرا که حضرت خدیجه کبری(س) قبل از اعلام اسلام توسط رسول‌الله(ص) بخشی از حقایق هستی را متوجه شد.

وی از نقش زن در نگاه اسلام یاد کرد و افزود: زنان باید بکوشند تا بتوانند از حضرت خدیجه کبری(س) الگوبرداری کنند و مسیر ایشان را ادامه دهند چرا که این بانو در سخت‌ترین شرایط یاری‌رساندن به اسلام را ترک نکرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) نیز در شرایط سختی یاری‌رسان حضرت علی(ع) بودند، عنوان کرد: ترس، طمع و شیطان‌های توطئه‌گر سه ضلع باطل هستند و در دوران بعد وفات حضرت محمد(ص) نیز این عناصر به خوبی در میان مردم قابل مشاهده بودند اما گروه محدودی همانند حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مقابل باطل ایستادند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا و فاطمیه است، تصریح کرد: عاشورا با تلاش حضرت زینب(س) باقی ماند و توانست آموزه‌های دینی را احیا کند به همین علت انقلاب اسلامی نیز باید احیاگر آموزه‌های دینی در سطح جهان باشد.

اعرافی هدایت بشر به سمت آموزه‌های دینی را هدف اصلی پیامبران الهی برشمرد و گفت:‌ برخی ممکن است وصله ناچسبی برای حوزه باشند اما حقیقت موضوع این است که پیشوایان و بزرگان دینی حوزه‌های علمیه را برای تعالی بشریت در نظر گرفته و هر خدمتی که در این بخش می‌شود در راس دیگر خدمت‌هاست.

وی از هدایت‌گری مردم به عنوان یکی از برترین ارزش‌ها نام برد و افزود: بالاترین خدمت‌ها در حوزه انجام می‌شود به همین علت هیچ چیزی را نباید با این ارزش مقایسه کنیم و به صورت مستمر باید به خود متذکر باشیم که عمر خود را در برترین مسیر سپری می‌کنیم و نسبت به آینده اخروی خود خوشحال باشیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه دوره بازنشستگی نباید انسان را به پژمردگی و ناامیدی برساند، مطرح کرد: فردی با کوله بار تجربه می‌تواند خدمت بسیاری به مردم داشته باشد به همین علت بازنشستگی آغاز یک دوره جدید و بهره‌برداری مطلوب‌تر از ظرفیت‌ها بوده و در این راستا حفظ امید امر مهمی است.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید در دوره بازنشستگی تجربه خود را به دیگران منتقل کنند، تصریح کرد: انسان تا زمانی که توان دارد باید نشاط و امید خود را حفظ کرده و به دنبال اشتغال‌های مختلف باشد چراکه دوری از بیکاری عامل اصلی نشاط و امید است.

اعرافی یادآور شد: بازنشستگان باید به دنبال نقش موثر خود در خانواده‌ها باشند چرا که وظایف انسانی اسلامی نخستین مسؤولیت هر فرد است؛ حوزه در حد توان خود بسترهای لازم را برای خدمت‌رسانی مطلوب به بازنشستگان دنبال می‌کند اما باید ارتباط معنوی سازمانی با این افراد محفوظ بماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تلاش بزرگان دینی در بخش‌های مختلف حوزه یاد کرد و گفت: افرادی که اکنون در حال فعالیت هستند باید بدانند که راه‌های بسیاری در پیش است و با وجود مشکلات باید بر خداوند توکل کرده و با صبوری به نتایج مورد نظر برسیم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا و اولیای الهی انتظار بالایی از حوزه‌های علمیه دارند، مطرح کرد: پاسخگویی به سوالات جامعه بشری در عرصه‌های مختلف از رسالت‌های حوزه است که نباید نسبت به آن غافل باشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb0aba.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما