سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 26932
رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت:

ترویج و تولید علوم انسانی اسلامی اولویت اصلی حوزه‌های علمیه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت گفت: طرح مسائلی همچون علوم انسانی اسلامی در ابتدای انقلاب اسلامی به سادگی نبود و با توجه مقام معظم رهبری، موسسات مختلف حوزوی با آرامش خاطر وارد عرصه های علوم انسانی اسلامی شدند.
ترویج و تولید علوم انسانی اسلامی اولویت اصلی حوزه‌های علمیه است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و مسلمین محمد جواد زارعان در مراسم آغاز سال تحصیلی این موسسه با اشاره به برکات امام رضا (ع) اظهار کرد: وجود قبر امام رضا (ع) برکت خاصی را برای مردم ایران دارد و هجرت ایشان به ایران در گرایش مردم ایران به مکتب اهل بیت (ع ) تاثیر داشت، در طول قرن های اخیر هم هزاران عالم دینی در حوزه های علمیه قم و مشهد تربیت شدند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) حوزه های علمیه به سمت و سویی سوق داد که حوزه همزمان با حفظ جایگاه روحانیت، پاسخگوی نیازهای جامعه ایرانی و جوامع دیگر باشد و حوزه ها با حفظ فقه جواهری، وارد میادین علمی جدیدی وارد شدند، امروزه به برکت انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی (ره) ما در شرایط خاصی قرار داریم که باید خداوند را بابت آن سپاسگزار باشیم و ما باید متوجه وظایف خودمان باشیم.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت با اشاره به علوم انسانی گفت: طرح مسائلی همچون علوم انسانی اسلامی در ابتدای انقلاب اسلامی به سادگی نبود و با توجه مقام معظم رهبری، موسسات مختلف حوزوی با آرامش خاطر وارد عرصه های علوم انسانی شدند و امروزه طلبه های حوزه علمیه ورود به برخی از حوزه ها را انحراف و وقت تلف کردن نمی دانند، معارف اسلامی حد و مرزی ندارد و ارائه آن هم نباید حد و مرزی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما در برخی از حوزه ها عقب ماندگی داریم که باید بخشی از حوزه علمیه به تکمیل این حوزه ها بپردازند، البته ارتباط اخلاق و تربیت با حوزه علمیه پیچیدگی چندانی ندارد و این عرصه یکی از اولویت های حوزه علمیه است.

زارعان با اشاره به اهمیت نظم در موسسه اخلاق و تربیت بیان کرد: در طول سه سال فعالیت این موسسه تعداد زیادی از طلبه ها در موسسه اخلاق و تربیت آموزش دیدند، حوزه های علمیه منبع نظم، تلاش و استفاده از وقت می باشد و خود طلبه ها پاسدار نظم هستند، خروجی های حوزه علمیه همچون امام خمینی (ره) هستند که دیگران ساعت خود را با ایشان تنظیم می کردند.

رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت فرصت تحصیل را در این موسسه کوتاه دانست و افزود: استفاده از این فرصت نیازمند برنامه ریزی دقیق دارد که باید طلبه ها در این خصوص با اساتید موسسه مشاوره داشته باشند، طلبه ها باید در موسسه اخلاق و تربیت در دوره کارشناسی ارشد دو سه برابر دانشجویان رشته های دیگر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: ما در موسسه اخلاق و تربیت به دنبال صدور مدرک نیستیم و باید طلاب در برنامه های اخلاقی این موسسه حضور داشته باشند و آنها راه خودسازی را هم در پیش بگیرند، همچنین برنامه خاصی برای انس طلاب با قرآن مجید در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcb59b5.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما