يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 30982
دبیر هیئت ورزش‌های روستایی قم

توسعه ورزش در روستاهای قم در دستور کار هیئت ورزش‌های روستایی قم است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر هیئت ورزش های روستایی و عشایری قم با بیان این که جشنواره ورزشی بومی محلی قم با حضور بانوان ورزشکار بخش‌های تابعه قم در ۳ رشته ورزشی برگزار شد گفت:توسعه ورزش در روستاهای قم در دستور کار هیئت ورزش‌های روستایی قم است.
توسعه ورزش در روستاهای قم در دستور کار هیئت ورزش‌های روستایی قم است
به گزارش قم نیوز، جلال سعادتمند اظهار داشت: توسعه ورزش‌های بومی و محلی از یک سو و سرمایه‌گذاری بر روی گسترش ورزش همگانی و قهرمانی در روستاهای قم در دستور کار هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری و اداره کل ورزش و جوانان است و برگزاری جشنواره‌های ورزشی در بخش‌های مختلف، در همین راستا انجام می‌شود اما توسعه ورزش‌ در روستاهای قم باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های فیزیکی موجود در روستاها و بخش‌ها، مسابقات ورزشی متناسب با زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی می‌شود اما برای رسیدن به شرایط ایده آل، باید باشگاه‌های ورزشی در روستاها هر چند به صورت محدود فعال شوند تا مردم زمان بیشتری به ورزش اختصاص دهند گرچه شرایط برای توسعه ورزش‌های بومی و محلی در روستاهای قم فراهم‌تر است.

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری قم گفت: در حوزه ورزش قهرمانی، استعدادهای بسیار خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی در روستاها دیده می‌شود که شکوفایی این استعدادها در رشته‌های ورزشی مربوطه نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان و راه‌اندازی شاخه‌هایی از هیئت‌های ورزشی استانی در روستاها است.

سعادتمند بیان کرد: در راستای توسعه ورزش روستاها در قم ، جشنواره بازی‌های بومی محلی بانوان قم به همت هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری قم برگزار شد و ۹۰ ورزشکار از بخش‌های تابعه قم در این جشنواره ورزشی با هم رقابت کردند.

وی عنوان کرد: در این جشنواره که در ۳ رشته والیبال، طناب‌کشی و هفت‌سنگ برگزار شد ورزشکاران مسابقات خود را تحت عنوان گرامیداشت بانو ثقفی همسر مکرمه حضرت امام (ره) در بخش خلجستان برگزار کردند.

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری قم تصریح کرد: در رقابت‌های والیبال این مسابقات، تیم والیبال جعفریه موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و بالاتر از تیم‌های بخش مرکزی و بخش خلجستان بر سکوی قهرمانی رشته والیبال جشنواره بازی‌های بومی محلی استان قم تکیه زد.

سعادتمند خاطرنشان کرد: در مسابقات رشته طناب‌کشی که به صورت استاندارد زیر مجموعه هیئت انجمن‌های ورزشی است، عنوان قهرمانی به تیم بخش سلفچگان رسید و پس از سلفچگان، تیم‌های کهک و بخش مرکزی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند و در مسابقات هفت سنگ که زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری است، میزبان مسابقات بخش خلجستان قهرمان شد و تیم‌های کهک و بخش جعفریه عناوین دوم و سوم این جشنواره را به دست آوردند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb59bf.rhbgwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما