پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 42529
منبع : خبرگزاری فارس
گزارش فارس از وضعیت مبهم جودو قم

شیرینی مدال جهانی به کام جودوکاران قم تلخ شد/ بی‌پولی عامل محرومیت استعدادهای جودو

قم نيوز : قم نیوز: مشکلات مالی و مدیریتی در جودو استان قم، نوجوانان جودوکار قم را به عنوان یکی از 4 تیم برتر سال 1394 لیگ جودو ایران از حضور در فصل جدید این رقابت‌ها محروم کرد.
شیرینی مدال جهانی به کام جودوکاران قم تلخ شد/ بی‌پولی عامل محرومیت استعدادهای جودو
به گزارش قم نیوز، در حالی که خانواده جودو و کوراش قم این‌روزها از افتخار آفرینی دو تن از بهترین‌های کاتای خود به واسطه کسب مقام نایب قهرمانی و نشان نقره از پیکارهای کاتا جودو 2016 قهرمانی جهان در کشور مالت مسرور هستند اما شوک استعفای غیر منتظره رئیس این هیأت ورزشی، نخستین اثر منفی خود را در مسیر تحول و پیشرفت جودو قم گذاشت.

کمتر از 10 روز قبل بود که سعید علیزاده رئیس هیأت جودو و کوراش استان قم بعد از چند بار تصمیم به استعفا سرانجام در نامه‌ای رسمی که خطاب به جامعه جودو قم نوشت، از مسوولیت ریاست این هیأت ورزشی کناره‌گیری کرد تا جودو قم فعال در بلاتکلیفی قرار داشته باشد.

استعفای علیزاده در حالی انجام گرفت که مدت زمان کوتاهی از دوره ریاست چهار ساله وی در هیأت جودو و کوراش استان قم باقی مانده بود اما همین موضوع با عدم حضور تیم جودو نوجوانان قم در لیگ آینده‌سازان جودو ایران به دلیل مشکلات مالی، نخستین تاثیر منفی و مخرب خود را در جودو قم ایجاد کرد.

تبدیل شیرینی کسب مدال جهانی کاتا به تلخی محرومیت

این اتفاق در هیأت جودو و کوراش استان قم زمانی رخ افتاد که محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی چهره‌های قدیمی، خوشنام و معتبر جودو قم به رقابت‌های جهانی در قاره اروپا و کشور مالت اعزام شده بودند و در حالی که دیگر کاتاهای کشورمان به دلیل عدم صدور روادید موفق فرصت حضور در این پیکارها را به دست نیاورده بودند، با درخشش خود در کاتای گوشین‌جوتسو بار دیگر برای ورزش قم و کشورمان افتخار آفرینی کرده و عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره جهان را به ارمغان آوردند.

همزمان با این اعزام و این افتخار آفرینی، جودوکاران نوجوان قم سخت مشغول تمرین و کارهای آماده‌سازی خود برای حضور موفق در مسابقات فصل 1395 لیگ رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور بودند اما این تیم در شوک ناشی از استعفای رئیس هیأت جودو و کوراش قم به دلیل مشکلات مالی نتوانست به مسابقات لیگ اعزام شود.

قم یکی از 4 تیم برتر مسابقات فصل 1394 لیگ جودو نوجوانان

این در حالی است که تیم نوجوانان جودو قم در مسابقات فصل قبل لیگ آینده‌سازان المپیک جودو ایران شگفتی‌ساز شده و در میان تعجب دوست‌داران این رشته ورزشی در جمع چهار تیم برتر کشور جای گرفته بود و امسال نیز قصد داشت به موفقیت‌های خود ادامه بدهد که اینگونه نشد.

برای حضور در ششمین دوره مسابقات لیگ جودو رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور با عنوان لیگ آینده‌سازان المپیک، تیم‌هایی از ساوه، تهران، شهرکرد، اصفهان، بندرعباس، گرم‌دره، کردستان، قم، گیلان، خراسان‌رضوی، ایلام، اراک و سمنان اعلام آمادگی کرده بودند اما قم نتوانست در جمع آنها حضور یابد.

با برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون جودو و کوراش کشورمان که به تازگی رئیس جدید خود را شناخته، فصل جدید مسابقات لیگ جودو رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور به میزبانی سالن شهیدان افراسیابی تهران استارت خورد اما جودوکاران قم در فاصله یک روز به آغاز این پیکارها مجبور به اعلام عدم حضور در پیکارهای لیگ جودو ایران شدند.

مشکلات مالی بزرگترین رقیب جودوکاران مستعد قم

تیم‌های شرکت کننده در پیکارهای فصل 1395 لیگ آینده‌سازان جودو قهرمانی کشور ابتدا در دو گروه مرحله مقدماتی به مصاف یکدیگر رفتند، در حالی که دیدارهای این مرحله به صورت متمرکز در تهران به انجام می‌رسد و در پایان تیم‌های برتر هر گروه به مرحله نهایی راه می‌یابند.

نماینده جودو قم در حالی قصد داشت برابر حریفان خود به میدان برود که در سال 1394 با نام تیم شهید زین‌الدین در پیکارهای لیگ جودو نوجوانان باشگاه‌های کشور جام آینده‌سازان المپیک حضور یافته و با کسب نتایج خیره کننده رتبه چهارم ‌رقابت‌های لیگ کشور را کسب کرده بود.

سال گذشته تیم نوجوانان هیأت جودو و کوراش استان قم در مرحله نیمه پایانی لیگ کشور برابر تیم مدعی مقاومت بسیج صف‌آرایی کرد و با اینکه نمایش قابل قبولی داشت ولی این دیدار با برتری تیم رقیب تمام شد و تیم نوجوانان شهید زین‌الدین قم سرانجام رتبه چهارم لیگ ایران را کسب کرد تا در لیگ 95 به دنبال کسب موفقیت بالاتری باشد اما نمی‌دانست که هیچ رقیب جز مشکلات مالی این تیم را زمین‌گیر می‌کند.

رقابت 12 تیم در لیگ جودو نوجوانان ایران در غیاب قمی‌ها

برگزاری نخستین هفته از فصل جدید مسابقات لیگ جودو رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور با عنوان جام آینده سازان المپیک در غیاب جودوکاران مستعد و پرتوان استان قم به عنوان یکی از چهار تیم برتر فصل 1394 این رقابت‌ها صورت گرفت تا در واقع استعدادهای این رشته فرصت نشان دادن قابلیت‌های خود را به راحتی به دلیل مسائل حل نشدن مدیریتی و مالی در این هیأت ورزشی از دست بدهند.

این در حالی است که فدراسیون جودو و کوراش کشورمان امسال برای برگزاری ششمین دوره مسابقات لیگ جودو رده سنی نوجوانان باشگاه‌های کشور با حضور 15 تیم از جمله تیم نوجوانان هیأت جودو و کوراش قم برنامه‌ریزی کرده بود اما با کناره‌گیری اجباری تیم قم و یکی دو تیم دیگر، سرانجام این لیگ با حضور 12 تیم استارت خورد.

انصراف تیم نوجوانان قم به دلیل عدم اختصاص بودجه و نداشتن پول

برای پیگیری دلیل غیبت جودوکاران قم در ششمین دوره مسابقات لیگ رده سنی نوجوانان پسر کشور به سراغ دبیر هیأت جودو و کوراش استان قم رفتیم و علیرضا معتضدی راجع به این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، تصریح کرد: لیگ جدید از روز جمعه شانزدهم مهر ماه قرار بود با حضور 15 تیم از جمله تیم هیأت جودو قم به میزبانی سالن شهیدان افراسیابی تهران آغاز شود و ما حتی آمادگی خود را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کرده بودیم.

وی تصریح کرد: در واقع هیأت جودو و کوراش استان قم هم برای حضور در این رقابت‌ها آمادگی خود را اعلام کرده بود و هم اینکه تیم خوبی تشکیل داده بود و یک روز قبل از شروع مسابقات نیز می بایست برای ثبت قراردادها به تهران می‌رفتیم و بلافاصله در هفته نخست لیگ حضور می‌یافتیم اما متاسفانه به دلیل عدم اختصاص بودجه و نداشتن پول شرکت نکردیم.

اسپانسر جذب نکردیم بی‌خیال حضور در لیگ شدیم

معتضدی دبیر هیأت جودو و کوراش استان قم در ادامه خاطرنشان کرد: نتوانستیم اسپانسر جذب کنیم، ضمن اینکه متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان استان هم به علت عدم بودجه کافی، به ما اعلام کرد که فقط سه میلیون تومان می‌تواند کمک کند که دو میلیون آن برای ورودیه مسابقات و ثبت نام بود و واقعا با یک میلیون هم نمی‌شد در مسابقاتی که کیفیت و سطح لیگ را دارد شرکت کرد، به همین خاطر بی‌خیال حضور در لیگ شدیم.

دبیر هیأت جودو و کوراش استان قم یاد آور شد: به غیر از جودوکاران خوب و مستعد استان قم که از نظر فنی و فیزیکی توانایی و قابلیت بسیار بالایی دارند، جودوکارانی از شیراز و خوزستان هم به عنوان بازیکن جذب کرده بودیم که قراردادشان را به دلیل مشکلات مالی کنسل کردیم.

هفته نخست این رقابت‌ها با برگزاری 18 مسابقه در سالن شهیدان افراسیابی تهران به انجام رسید و تیم‌ها در دو گروه 6 تیمی به شکل دوره‌ای تلاش خود را برای کسب مقام قهرمانی فصل 1395 لیگ جودو نوجوانان باشگاه‌های ایران استارت زدند اما نوجوانان جودوکار قم در حسرت حضور در این رقابت‌ها ماندند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcb9sba.rhb55piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما