سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 26879

حضرت معصومه(س) بهشتیان را ترفیع خواهد بخشید

قم نيوز : قم نیوز: جانشین مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم گفت: در انتهای زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) به شفاعت‌کنندگی ایشان در بهشت اشاره شده که این امر به معنای ترفیع بخشیدن حضرت معصومه(س) به بهشتیان و بالا بردن جایگاه معنوی آنان است.
حضرت معصومه(س) بهشتیان را ترفیع خواهد بخشید
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد ولی‌زاده با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: زبان انسان‌های معمولی از بیان ویژگی‌های این بانوی کریمه قاصر است و در واقع باید با توجه به روایات و احادیث ائمه اطهار(ع) به جایگاه ایشان پی‌ببریم.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اضافه کرد: برای خداوند تبارک و تعالی حرمی در مکه، برای رسول خدا(ص) حرمی در مدینه، برای حضرت علی(ع) حرمی در نجف و همچنین برای اهل بیت(ع) نیز حرمی در شهر قم است پس در واقع این شهر خانه و جایگاه اولیاء خداوند است.

جانشین مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی‌بن ابیطالب(ع) ادامه داد: شفاعت عام که به حضرت معصومه(س) واگذار شده، برای تمام شیعیان و محبین اهل بیت‌(ع) است که این امر نشان‌دهنده جایگاه والای این بانوی کریمه است.

وی با اشاره به اینکه امام صادق‌(ع) در دورانی که امام کاظم(ع) در سن کودکی بودند از دفن حضرت معصومه(س) در مکانی به نام قم خبر داده بودند گفت: دفن این بانوی کریمه در شهر قم قسمت و سعادتی بوده که خداوند متعال برای گذشتگان و افرادی که امروزه در این شهر ساکن هستند رقم زده‌ است.

ولی‌زاده حضرت فاطمه معصومه(س) را از برجسته‌ترین زنان عالم برشمرد و تصریح کرد: برای حضرت زینب کبری(س) زیارتی اختصاص داده نشده اما توسط هشتمین اختر تابناک خورشید ولایت برای حضرت معصومه(س)‌ زیارت‌نامه ویژه بیان شده است.

وی داشتن زیارت‌نامه ویژه حضرت معصوم (س) را نشان‌دهنده جایگاه معنوی و علمی ایشان دانست و ابراز کرد: در انتهای این زیارت به شفاعت‌کنندگی حضرت معصومه(س) در بهشت اشاره شده که این امر به معنای ترفیع بخشیدن حضرت معصومه(س) به بهشتیان و بالا بردن جایگاه معنوی آنان است.

ولی‌زاده با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: هر فردی که با خلوص نیت ضریح حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.

جانشین مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی‌بن ابیطالب(ع) افزود: سه در از درهای بهشت از قم باز خواهد شد پس شیعیان و محبین اهل بیت(ع) باید به سمت این شهر بشتابند تا از غافله بهشتیان دور نشوند.

وی از شهروندان قمی به عنوان افرادی که با بهشت فاصله زیادی ندارند یاد کرد و افزود: امروزه مردم قم باید قدردان این بانوی کریمه باشند و روزانه به زیارت ایشان بروند تا نسبت به فضائل ایشان غافل نشوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcb9wb5.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما