يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : 36823
رئیس پارک علم و فناوری استان قم خبر داد

فعالیت 36 شرکت دانش بنیان در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پارک علم و فناوری استان قم گفت: در نیمه نخست سال جاری 23 شرکت دانش بنیان در قم فعالیت داشتند که 13 شرکت دانش بنیان دیگر نیز به این شمار افزوده شد.
فعالیت 36 شرکت دانش بنیان در قم
به گزارش قم نیوز، سید حسین اخوان‌علوی ظهر امروز در مراسم افتتاح دو واحد صنعتی که در شهرک شکوهیه برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های دانش‌بنیان موجب می‌شود که بیش از پیش قدر انقلاب را بدانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت و فناوری مدیون انقلاب اسلامی هستیم، تصریح کرد: موفقیت جوانانی که توانستند طرح خود را از ایده به عمل برسانند، جای تبریک دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه متولیان شرکت تولید انواع شیر آلات بهداشتی اهرمی و چشمی اتوماتیک، با اراده راسخ توانستند به موفقیت برسند، گفت: امروز شاهد اشتغال ۳۰ نفری در این واحد تولیدی هستیم که از این شمار، دوسوم آنان در رشته مرتبط تحصیل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ۲۰ نفر از کسانی که در این واحد تولیدی مشغول کار هستند در رشته‌های فنی مهندسی تحصیل کرده و بقیه نیز در رشته‌های دیگری تحصیل کردند.

اخوان با تاکید براینکه برای رسیدن به این فناوری نوین حدود دو دهه زمان صرف شده است، گفت: این شرکت در مهر ماه توانست مجوز دانش بنیان را اخذ کند، شرایط دریافت این مجوز بسیار سخت است و به آسانی به کسی داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۶ شرکت دانش‌بنیان در استان قم وجود دارد و رتبه استان قم در سطح ملی دوازدهم است در حالی که بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های قم ناشناخته باقی مانده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم، با بیان اینکه برنامه‌هایی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در حال انجام است، گفت: در نیمه نخست سال جاری تنها ۲۳ شرکت دانش‌بنیان در قم فعالیت داشت که در طول ۶ ماه گذشته ۱۳ شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز به آن افزوده شد.

وی با تاکید براینکه شرکت‌های جوان و دانش بنیان کار نو و فناوری جدیدی را پیگیری می کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم شمار شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های آینده افزایش یابد تا شاهد فعالیت جوانان تحصیل کرده و دارای فکر نو در عرصه صنعت باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbfwbf.rhb05piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما