جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 31215
آیت الله مکارم شیرازی:

انسان باید همچون سرمایه گرانبها از زبان به خوبی استفاده کند

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: انسان ها باید در ارتباط گیری به زبان طرف مقابل توجه داشته باشند و با الهام گرفتن از کلام ائمه طاهرین(ع) در ماه مبارک رمضان زبان ها را اصلاح کنیم تا شاهد تفاوت زندگی ها باشیم.
انسان باید همچون سرمایه گرانبها از زبان به خوبی استفاده کند
به گزارش قم نیوز، این مرجع تقلید پنجشنبه شب در پانزدهمین برنامه سخنرانی از سلسله سخنرانی های شب های ماه مبارک رمضان در صداوسیما اظهارداشتند: دعای مکارم الاخلاق دربردارنده نکات بسیار مهم اخلاقی و تربیتی است که حضرت امام سجاد(ع) به آنها اشاره می کند.

ایشان افزودند: در دعای۱۶ این دعا حضرت از خداوند می خواهد که بارالها به من توفیقی بده که زبانم را اصلاح و در مسیر هدایت به کار بیندازم؛ این دعا نشان دهند اهمیت و جایگاهی است که زبان در سرنوشت انسان دارد.

معظم له خاطرنشان کردند: انسان ها باید در ارتباط گیری به زبان طرف مقابل توجه داشته باشند و باید با الهام گرفتن از کلام ائمه طاهرین(ع) در ماه مبارک رمضان زبان ها را اصلاح کنیم تا شاهد تفاوت زندگی ها باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: یکی از اموراتی که دراین عالم برای مومنان به حق در نظر گرفته شده است، سیر الی الله است و در این زمینه بسیاری وارد مراحل خود سازی می شوند تا حقایق عالم از طریق مکاشفاتی بر آنها مشخص شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: اولین کاری که باید در این قسمت انجام داد این است که انسان با آب توبه گناهان متعدد خود در زندگی را بشوید؛ در حقیقت با توبه صحیح است که مسیر سیر و سلوک آغاز می شود.

ایشان گفتند: امام سجاد(ع) به خوبی به این مساله اشاره دارند و به همین جهت است که بحث توبه وزبان را در کنار هم به کار می برند؛ یعنی انسان با نگاه داشتن زبان است که می تواند هم خود و دیگران را در آسایش نگاه دارد.

ایشان بیان کردند: با زبان می توان بین مردم اصلاح کرد و از آزار مردم خود داری کرد؛ امام علی(ع) می فرمایند، تا زمانی که قلب کسی صاف نشود، ایمان وی مستقیم و صاف نمی شود و همچنین قلب انسان تا زمانی که زبان او صاف نشود مستقیم و صاف نمی شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: در ادامه سخنان بزرگان باید گفت که امام باقر(ع) کلید هر خیر و شر در عالم را زبان معرفی می کنند زیرا همین زبان می تواند همه چیز را درست کند و یا همه چیز را در یک جامعه و یک جمع به هم بریزد؛ َدر واقع انسان باید همچون سرمایه گرانبها از این زبان به خوبی استفاده کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbs5bf.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما