شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 13763
آیت الله مکارم شیرازی:

تقوا، سپری است که انسان را آسیب‌ها حفظ می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فواید تقوا گفت: تقوا سپری است که انسان را را از آسیب‌های اخلاقی حفظ می‌کند و عیوب معنوی انسان را می‌پوشاند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی.
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی در ادامه تفسیر سوره احزاب، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به درخواست زنان پیامبر اکرم(ص) از ایشان برای امکانات مادی، اظهار کرد: در ۷ آیه ای که در سوره احزاب در این باره نازل شده است، مسائل مهمی درباره دستورات اسلام در اداره جامعه مطرح است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: در این آیات یک قضیه شرطیه وجود دارد. خداوند به زنان پیامبر می‌گوید که شما ای زنان پیامبر از همه برترید به شرطی که تقوا را رعایت کنید.

مرجع تقلید شیعیان افزود: همسران پیامبر لباس زینتی می‌خواستند و قرآن می‌گوید لباس تقوا در بر کنید که از همه لباس‌ها، زیباتر است. خداوند در آیه ۲۶ سوره اعراف می‌گوید: لباس تقوا از هر زر و زیوری برای آراستن انسان بالاتر است.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: لباس سه فایده دارد. اول عیوب انسان را می‌پوشاند، دوم باعث آراستن انسان می‌شود و فایده سوم آن این است که سپر محافظی است و اگر انسان لخت یا کم لباس باشد، همه روز بدنش آسیب می‌بیند.
وی افزود: لباس تقوا نیز همین آثار را دارد، عیوب معنوی انسان را می‌پوشاند، انسان را زیبا می‌کند و انسان را از آسیب‌های اخلاقی حفظ می‌کند. در واقع همین سه اثری که لباس ظاهری دارد، در لباس تقوا که لباس معنوی است، وجود دارد.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه افزود: خداوند می‌افزاید اگر تقوا پیشه کنید، من به شما فرقان را اعطا می‌کنم. فرقان حالتی است که در آن انسان روشن بینی پیدا می‌کند و بدی را از خوبی تشخیص می‌دهد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ماجرای برخورد امام علی(ع) با میثم تمار، تصریح کرد: امام علی(ع) وقتی میثم را که برده بود، خریداری کرد، به وی گفت روزی تو را به خاطر ارادت و عشق به من و اهل بیت به دار می‌کشد و درختی را که وی از آن به دار آویخته می‌شود، به وی نشان داد.

وی افزود: این غلام آزاد شده بی سواد، هر روز پای آن درخت نماز می‌خواند و می‌گفت تو برای من آفریده شدی در حالی که اگر کس دیگری بود، می‌ترسید و بیمار می‌شد.

مرجع تقلید شعیان با اشاره به علاقه پیامبر به حضرت خدیجه، تصریح کرد: پیامبر بعد از وفات خدیجه همیشه اسم ایشان را می‌آورد و همواره از ایشان یاد می‌کرد و از همسران مورد علاقه ایشان بود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به معنی تقوا تصریح کرد: تقوا یعنی آنچه را نمی دانی، یاد بگیری و آنچه را که می‌دانی، عمل کند. این تمام تقواست.

وی افزود: معنی دیگر تقوا این است که به زیان هر کسی حرف بزن، به زیان دوستت بگو، به زیان جناح سیاسی ات بگو، به زیان فامیلت بگو و حق را زیر پا نگذار.

مرجع تقلید شیعیان در پایان تصریح کرد: در این آیات زنان پیامبر به تقوا توصیه شده اند و خوب است که در این ماه رمضان، به تقوای الهی روی بیاوریم زیرا ماه رمضان، ماه تقواست.

انتهای پیام

انتهای پیام
https://qomnews.ir/vdcjtaev.uqetmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما