پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 27148
رئیس شورای عالی اطلاع رسانی کشور:

فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌های مستجهن، اینترنت را پاکسازی می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای عالی اطلاع رسانی کشور گفت: ابتدا باید شبکه ملی اطلاعات را بسازیم و انحصار اینترنت که هم‌اکنون در دست آمریکاست را از بین ببریم تا در جهت پاکسازی اینترنت قدم برداریم.
فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌های مستجهن، اینترنت را پاکسازی می‌کند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حمید شهریاری ظهر امروز در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، اظهار کرد: فناوری‌های روز و مسائلی که با آن در ارتباط هستیم از نگاه فقهی و علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس شورای عالی اطلاع رسانی کشور با اشاره به جنبه‌های مثبت و منفی فناوری در جامعه افزود:برای پاسخ به این سؤال باید به تاریخ رجوع کنیم و ببینیم در ۱۵۰ سال اخیر که فناوری در جامعه در اختیار مردم قرار دارد به چه میزان روح جامعه را به خداوند نزدیک‌تر کرده است.

حجت‌الاسلام شهریاری با ارائه تعریفی از فناوری تصریح کرد: فناوری به معنای ساخت‌وساز است و فناوری باید به عنوان یک دانش در به حل مشکلات کمک کنند.

وی با بیان اینکه فناوری در ذات خود اقتضائاتی دارد گفت: اینکه افراد از فناوری چه استفاده‌ای می‌کنند بحثی جداست که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای عالی اطلاع رسانی کشور با تأکید بر اینکه ارزش و مقام انسان را دانش تعیین می‌کند افزود: فناوری علمی است که اگر فرد دانش آن را نداشته باشد نمی‌تواند در راستای آن حرکت کند و به بی راهه می‌رود.

حجت الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه فناوری ابزاری برای توانمند سازی است عنوان کرد:در قرآن کریم توصیه شده است که توانمندی خود را تقویت کنید و این یک واجب شرعی است و فناوری می‌تواند به عنوان ابزار توانمند سازی مشکلات بسیاری را در جامعه حل کند.

وی تصریح کرد: همه پیامبران ما در فناوری پیشرو بودند و ساخت کشتی توسط حضرت نوح (ع) را می‌توان نمونه ای از آن دانست.

رئیس شورای عالی اطلاع رسانی کشور با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم فحشا در جامعه به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی گسترش یابد تصریح کرد: باید فضای اینترنت مدیریت شود و شبکه‌های اجتماعی با توانایی مدیریت داخلی بسازیم که اگر کسی قصد تخریب و ایجاد ناهنجاری داشت جلوی آن گرفته شود.

حجت‌الاسلام شهریاری با عنوان اینکه برای جلوگیری از ایجاد فساد در جامع باید سه اقدام را انجام دهیم تصریح کرد: ابتدا باید شبکه ملی اطلاعات را بسازیم و انحصار اینترنت که هم‌اکنون در دست آمریکاست را از بین ببریم.

وی افزود: در مرحله بعد باید امکان احراز هویت افرادی که کاربر اینترنت هستند را ایجاد و با فیلترینگ شبکه‌های مستهجن در جهت پاک‌سازی فضای اینترنت اقدام کنیم.

رئیس شورای عالی اطلاع رسانی کشور با اشاره به اینکه با فناوری مخالف نیستیم تبیین کرد: باید جلوی انتشار محتوای مجرمانه در فضای مجازی را با اجرای این سه پروژه گرفت.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcbw8b5.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما