چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 21937

اسلام نگاه ویژه‌ای به جایگاه زن دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این‌که در دین مبین اسلام زن دارای جایگاه و ارزش والایی است، گفت: در قرآن کریم برای حضرت زهرا(س) تعبیر کوثر مطرح شده و این سخن نشان دهنده جایگاه رفیعی است که اسلام برای زن قائل است.
اسلام نگاه ویژه‌ای به جایگاه زن دارد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر امروز در دیدار اندیشمندان دانشگاه‌های اتریش در سخنانی با اشاره به جایگاه شهر قم از نظر فرهنگی و مذهبی گفت: نخستین کلمه‌ای که به پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شد «اقراء» بود و این سخن نشان از این دارد که در دین مبین اسلام به فراگیری علم و دانش توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی با اشاره به تعاملات اسلام با دیگر ادیان و ضرورت تقویت هرچه بیشتر بین ادیان یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص) یکی از نخستین قراردادهای خود را با یهودیان بست و همچنین آن‌ها را به اسلام دعوت کرد و برای ایشان حقوقی قائل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این‌که اسلام در طول تاریخ با همه ادیان زندگی مسالمت‌آمیزی داشته است و جنگ‌های تاریخ اسلام نیز با هدف دفاع در برابر زیاده‌ خواهی‌های قدرتمندان بوده است، تاکید کرد: اسلام دین رافت، مهربانی و محبت است و به هیچ وجه برای توسعه به فشار و جنگ نیاز ندارد.

وی با اشاره به این‌که در دین مبین اسلام استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی نکوهش شده است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در طول دوران هشت سال جنگ هیچ‌گاه از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرد و این مسئله نشان می‌دهد که ما نسبت به مسئله حقوق بشر اهتمام ویژه‌ای داریم.

آتش‌زر همچنین با اشاره به این‌که در دین مبین اسلام زن دارای جایگاه و ارزش والایی است، تصریح کرد: در قرآن کریم برای دختر نبی گرامی اسلام حضرت زهرا (س) تعبیر کوثر مطرح شده و این سخن نشان دهنده جایگاه رفیعی است که اسلام برای زن قائل است.

وی با اشاره به این‌که در دین مبین اسلام زن و مرد از حقوق مساوی با یکدیگر برخوردار هستند، تاکید کرد: امیدواریم که حضور شما اندیشمندان و فرهیختگان کشور اتریش موجب آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ اسلام و ایران شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbz9b5.rhb8fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما