سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 25997

ورزشکاران قمی و حضور در ۴ رشته بازی‌های آسیایی اینچئون

قم نيوز : قم نیوز: در حالی که شمارش معکوس برای آغاز بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی به صدا در آمده، شرایط ورزشکاران استان قم در تیم‌های ملی قابل توجه بوده و ورزشکاران قمی امیدوارند در ۴ رشته ورزشی بازی‌های آسیایی اینچئون حضور یابند.
ورزشکاران قمی و حضور در ۴ رشته بازی‌های آسیایی اینچئون
به گزارش قم نیوز، اردیبهشت ماه امسال بود که سید مهدی غیاثی معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان قم، از انتظار این اداره برای کسب ۳ مدال از بازی‌های آسیایی اینچئون سخن گفته بود و این انتظار هنور هم برای ورزشدوستان قمی محفوظ است.

ورزش قم که در رشته‌های انفرادی صاحب جایگاه‌های خوبی در ترکیب تیم‌های ملی است مهر ماه امسال بزرگ‌ترین رویداد ورزشی قاره کهن یعنی بازی‌های آسیایی اینچئون را در پیش دارد و چشم انتظار درخشش ملی پوشان جوان خود است.

محمدمحسن ربانی دو و میدانی کار کشورمان در ماده پرش با نیزه، میلاد دریساوی دو و میدانی کار قمی در پرش طول، مرتضی خدابنده لو در ووشو، امیر مهدی‌زاده در کاراته، هادی علیزاده پورنیا در کشتی فرنگی و محمد مردی در بوکس نفراتی بودند که از نگاه اداره کل ورزش و جوانان شانس بسیار مناسبی برای حضور در بازی‌های آسیایی داشتند.

در این میان، ووشو کاران قمی در دور انتخابی تیم ملی ناکام شدند و آخرین بازمانده قمی‌ها در تیم ملی ووشو هم مرتضی خدا بنده لو بود که در دور پایانی اردوی انتخابی تیم ملی حذف شد تا امیدهای ورزش قم برای داشتن نماینده در ووشوی بازی‌های آسیایی و کسب مدال مدال ناامید شود.

مرتضی خدا بنده لو در این مرحله در حالی مقابل حریف خود اکبر محمد‌زاده شکست خورد که این مسابقات به صورت دو حذفی برگزار می‌شد و خدا بنده لو نیز با توجه به شکست دوم خود، با حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون وداع کرد.

پیش از این، امیر نجفی ورزشکار قمی و نایب قهرمان ووشو جوانان جهان نیز در دور نخست انتخابی تیم ملی ووشو موفق به کسب سهمیه حضور در تیم ملی در وزن خود نشده بود.

با وجود اینکه فدراسیون کشتی هنوز اسامی کشتی گیران اعزامی به بازی‌های آسیایی را اعلام نکرده اما ناکامی هادی علیزاده پورنیا فرنگی کار قمی در دور انتخابی تیم ملی، سبب شده بخت وی برای همرامی تیم ملی در بازی‌های آسیایی کمرنگ شود.

هادی علیزاده پورنیا که پیش از فرا رسیدن بازی‌های آسیایی شانس خودنمایی در مسابقات قهرمانی جهان را دارد برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در بازی‌های آسیایی کار دشواری پیش روی خود می‌بیند.

به نظر می‌رسد وی با وجود سوابق درخشان در عین جوانی، کماکان پس لرزه‌های ناشی از آسیب دیدگی شدید سال گذشته، عمل جراحی و دور نقاهت طولانی خود را تحمل می‌کند و همین امر سبب شده رقبا با قدرت بیشتری با وی مبارزه کنند.

هادی علیزاده پورنیا در صورت کسب سهمیه بازی‌های آسیایی توانایی کسب مدال از این مسابقات را دارد و آن را به وی‌ترین افتخارات خود اضافه می‌کند گرچه این مهم، فعلا با اما و اگرهای زیادی روبروست.

برای امیر مهدی زاده‌ای که هنوز حسرت شکست در نیمه نهایی بازی‌های آسیایی گوانگجو را می‌خورد، بازی‌های آسیایی اینچئون فرصتی ایده آل برای نشان دادن توانایی‌ها و اضافه کردن افتخار دیگری به تالار افتخاراتش است.

امیر مهدی‌زاده قهرمان وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کاراته جهان که خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی کره جنوبی و مسابقات جهانی برمن آلمان آماده می‌کند در دور انتخابی تیم ملی موفق به شکست حریف خود شد و سهمیه ارزشمند حضور در بازی‌های آسیایی را کسب کرده است.

امیر مهدی‌زاده در کنار هامون درفشی‌پور، دو کاراته کای وزن منهای ۶۰ کیلوگرم تیم ملی کشورمان بودند که در دور انتخابی تیم ملی کاراته به مصاف هم رفتند که در مسابقه نخست امیر مهدی‌زاده موفق شد با نتیجه یک بر صفر درفشی‌پور را شکست دهد و پیروزی ارزشمندی را کسب کند.

در دومین مبارزه این دو کاراته کا، نتیجه مسابقه نخست این بار به سود هامون درفشی‌پور تکرار شد تا همه چیز به مبارزه سوم و پایانی این دو کاراته کا کشیده شود.

در سومین و تعیین کننده‌ترین مبارزه مهدی‌زاده با حریف سخت کوش خود، نماینده کاراته قم با نتایج ۳ بر ۲، ۵ بر ۳ و ۵ بر یک به برتری رسید تا با توجه به یک برد روز گذشته خود به عنوان نفر بر‌تر این وزن معرفی شود و نخستین سهمیه ورزش قم در بازی‌های آسیایی اینچئون را کسب کند.

وی اواخر خرداد ماه امسال در نهمین دوره مسابقات کاراته دانشجویان جهان در مونته نگرو پس از استراحت در دور اول، در نخستین مبارزه موفق شد داگلاس سانتوز نماینده برزیل و نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۲ فرانسه را شکست دهد.

مهدی‌زاده سپس در مصاف با حریفی از چین به برتری ۷ بر صفر رسید و در ادامه در مرحله نیمه نهایی مقابل دارنده ۲ نشان برنز آسیا از ژاپن، پیش از پایان وقت قانونی ۸ بر صفر برنده و راهی فینال شد و در مسابقه نهایی برابر حریف مصری ۴ بر صفر پیروز شد و نشان طلای دانشجویان جهان را به دست آورد.

قهرمان مسابقات جام جهانی ۲۰۱۲ پاریس در دوره گذشته بازی‌های آسیایی در گوانگجو حاضر بود که با کسب عنوان چهارم، موفق به کسب مدال نشد و حالا تلاش می‌کند در مسابقات آسیایی اینچئون جبران مافات کند و نخستین مدال از بازی‌های آسیایی اینچئون را به دست آورد.

محسن ربانی دو و میدانی کار قمی در ماده پرش با نیزه، از این نظر نسبت به دیگر ورزشکاران قمی مدعی حضور در بازی‌های آسیایی متمایز بود که در ماده تخصصی خود بی‌رقیب به شمار می‌رفت و اختلاف فاحش سطح فنی وی با دیگر ورزشکاران این ماده سبب شد وی برای نهایی کردن حضورش در بازی‌های آسیایی کار دشواری در پیش نداشته باشد.

محمد محسن ربانی قهرمانی پرش با نیزه مسابقات ۲۰۰۷ اردن، مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا (۲۰۱۰)، کسب ۲ مدال (یک نقره و یک برنز) در بازی‌های کشورهای اسلامی، کسب عنوان دومی بازی‌های داخل سالن آسیا (۲۰۰۵)، دریافت مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا (۲۰۰۴) و عناوین مختلفی از این دست را در کارنامه ورزشی خود دارد و در حال حاضر یکی از بالا‌ترین شانس‌های ایران برای کسب مدال در بازی‌هایی آسیایی کره جنوبی به شمار می‌رود.

ربانی در دوره قبلی بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۰ در گوانگجو چین برای نخستین بار تجربه حضور در بازی‌های آسیایی را به دست آورد و با اختلافی کم به مقام چهارم رسید و نتوانست روی سکو برود اما بی‌تردید، تجربیات بازی‌های آسیایی گذشته در اینچئون به یاری ربانی می‌آید.

میلاد دریساوی دومین نماینده دو و میدانی قم است که شانس بسیار مناسبی برای حضور در بازی‌های آسیایی دارد و برای حضور در این مسابقات، باید حد نصاب را کسب کند.

وی در مسابقات دوومیدانی آغاز فصل کشور و در ماده پرش سه گام، ‌‌‌‌ همان گونه از قبل پیش بینی می‌شد به مقام قهرمانی رسید در حالی که در این رقابت‌ها که با شرکت ورزشکاران المپیکی و آسیایی همراه بود، ۲۵۳ دوومیدانی کار از ۳۱ تیم از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند که نماینده قم در پرش سه گام مدال طلا را به دست آورد.

میلاد دریساوی قهرمان پرش سه گام کشورمان، در این مسابقات موفق شد با پرشی به طول ۱۶ متر و ۳ سانتی متر عنوان نخست این رقابت‌ها را به دست آورد.

دریساوی نیز در پرش سه گام از امیدهای کسب مدال بازی‌های آسیایی کشورمان به شمار می‌رود و در صورت اعزام به کره جنوبی، برای نخستین بار حضور در بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کند.

رشته ورزشی بوکس یکی از امیدهای اداره کل ورزش و جوانان قم برای حضور در بازی‌های آسیایی است گرچه حضور نماینده جوان و متواضع قم در این مسابقات قطعی نیست و اما این جوان قمی برای اعزام به کره امیدوار است.

محمد مردی بوکسور قمی وزن ۵۲ کیلوگرم کشورمان یکی از امیدهای کسب مدال تیم ملی بوکس کشورمان محسوب می‌شود که برای نخستین حضور خود در بازی‌های آسیایی تمرینات خود را زیر نظر مربیان انجام می‌دهد.

محمد مردی که با ۲۰ سال سن در مسابقات بوکس جوانان جهان نیز شرکت کرده است در راه حضور در بازی‌های آسیایی به همراه تیم ملی بوکس قرار است پس از برگزاری مسابقات بین المللی ازبکستان در تورنمنت روسیه و چین نیز شرکت کند و پس از آن در اردوی مشترک تمرینی در ایتالیا به همراه تیم ملی این کشور حضور پیدا می‌کند.

بوکس قم علاوه بر محمد مردی، یک بوکسور دیگر به نام احسان خدایاری در وزن ۶۹ کیلوگرم دارد که وی از مرحله سوم اردوی تیم ملی کشورمان به بقیه ملی پوشان اضافه می‌شود گرچه شانس خدایاری به مراتب کمتر از مردی تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbz9b5.rhbs9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما