پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 28634
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

حوزه علمیه باید برای ترسیم فرهنگ ایثار و شهادت جلو‌دار باشد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید برای ترسیم فرهنگ ایثار و شهادت جلو‌دار باشد اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت غیر از فرهنگ امام حسین (ع) نیست.
حوزه علمیه باید برای ترسیم فرهنگ ایثار و شهادت جلو‌دار باشد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از طلاب ممتاز شاهد و ایثارگران حوزه‌های علمیه که در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در سوره صف زندگی دنیا را صحنه تجارت می‌داند و در این تجارت باید سود و زیان وجود داشته باشد.
 
وی اضافه کرد: جهاد در راه خداوند با جان و مال، انسان را به جایگاه‌های والایی خواهد رساند زیرا انسان در دنیا تجارت بسیار خوبی انجام داده است.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه فروشندگان این دنیا از جان خود به عنوان کالا فروشندگی می‌کنند گفت: انسان‌های با ایمان جان و مال خود را به عنوان کالا با خداوند و رسول او مبادله کردند.
 
وی دنیا را تجارتخانه اولیای خداوند خواند و تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه در این تجارت ورود پیدا کردند و روحانیتی که طلایه‌دار انقلاب بود در این عرصه حضور فعال داشته است.
 
شهیدی با بیان اینکه جمع روحانیونی که به عنوان شهید تقدیم انقلاب شده 3 هزار و 712 نفر بوده است گفت: بالاترین شهید روحانیت را استان اصفهان با 537 شهید داشته و استان قم با 304 شهید جایگاه سوم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 598 جانباز و ایثارگر از جامعه طلاب تقدیم انقلاب شده است تصریح کرد: امروز نزدیک 60 هزار جانباز شیمیایی و 2 هزار و 123 جانباز نخاعی‌ داریم.
 
شهیدی بیان کرد: طلاب شاهد و ایثارگر باید از آسایشگاه‌های دفاع مقدس سرکشی کرده و از وضعیت رزمندگان جانباز آگاهی پیدا کنند زیرا آن‌ها فقط به دنبال سلامتی رهبری و عزتمندی نظام اسلامی هستند.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه با سرمایه‌های مادی نمی‌توانیم فدایی‌های جانبازان را به آن‌ها بازگردانیم اظهار کرد: اخلاص، ایمان و فداکاری آن‌ها در اوج قرار دارد.
 
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: معرفی جانبازان و ایثارگران به مردم سبب تقویت این فرهنگ خواهد شد و امیدواریم اقشار مختلف جامعه نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.
 
شهیدی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید برای ترسیم فرهنگ ایثار و شهادت جلو‌دار باشد اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت غیر از فرهنگ امام حسین (ع) نیست و امروزه با گذشت یک‌هزار و 400 سال این فرهنگ را زنده نگه داشته‌ایم.
 
وی از برخی وقایع تاریخی یاد کرد و متذکر شد: امروزه با فریاد فرهنگ امام حسین (ع) شیعه زنده و سربلند مانده است به همین علت باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کوشا باشیم.
 
شهیدی به فعالیت طلاب شاهد و ایثارگر در بخش‌های مختلف جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید نسبت به جایگاه خود افتخار کنند که این موضوع نیازمند همکاری و مشارکت است.
 
وی با بیان اینکه امروزه انقلاب اسلامی به ویژه روحانیت مورد هجمه قرار گرفته است افزود: امروزه افرادی به حضرت محمد (ص) اهانت کرده که از اسلام سیلی خورده‌اند و ‌به همین علت به دنبال لکه‌دار کردن اسلام هستند.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از وظایف طلاب را رساندن انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی آن دانست و تصریح کرد: امیدواریم طلاب بتوانند در این راه با تبلیغ خود موثر باشند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcc0eqi.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما