پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : 36734
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم:

کلنگ بیمارستان 1000 تختخوابی در قم به زمین زده می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کلنگ بیمارستان 1000 تختخوابی نیز که رئیس جمهور قول آن را در سفر به قم دادند به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.
کلنگ بیمارستان 1000 تختخوابی در قم به زمین زده می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمدرضا مظفری در مراسم بهره‌برداری از دومین دستگاه رادیوتراپی توسط بخش خصوصی صدرا گفت: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوب و گسترده‌ای در زمینه درمان و بهداشت صورت گرفت.

وی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته طرح تحول نظام سلامت بود که در مسیر اجرای آن برنامه‌ریزی گسترده‌ای در حوزه سلامت و بهداشت انجام گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مشکلات اعتباراتی کشور گفت: با وجود این مشکلات اما شاهد راه‌اندازی دومین دستگاه رادیوتراپی در استان هستیم و تفاهمنامه‌ای نیز با این مرکز امضا شد که بتوانند با تعرفه‌های دولتی خدمات ارائه کنند.

مظفری افزود: تا قبل از افتتاح این مرکز باید بیماران به دیگر شهرها و استان‌ها می‌رفتند که با راه‌اندازی مرکز درمانی صدرا شاهد رفع مشکلات بیماران در این حوزه هستیم.

وی بیان کرد: در خصوص طرح تحول استان قم تنها کلانشهر و استانی است که در طرح بهداشت پوشش صد درصدی دارد و همه استان زیرپوشش این امر هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خدمات بهداشتی در ۱۱ بسته ارائه می‌شود که با ارائه این مراکز وضعیت زندگی مردم بسیار متفاوت خواهد شد.

مظفری گفت: تشکیل پرونده الکترونیک در کشور نیز آغاز شده که با این پرونده در هر جای کشور هر خدماتی که ارائه شود، ثبت می‌شود و می‌توانیم در برنامه‌ریزی‌ها موفق‌تر عمل کنیم.

وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در وزارت بهداشت، این بود که تغییر نگرش در ارکان اجرایی حوزه وزارت و دانشگاه‌ها تزریق کند و البته بدیهی است که دولت ارائه توان همه خدمات را ندارد و نیازمند کمک‌های بخش خصوصی نیز هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اگر می‌خواستیم خودمان این دستگاه را برای استان خریداری کنیم شاید تا ۲۰ سال آینده هم نمی‌توانستیم اما با حمایت بخش خصوصی شاهد تحول عظیم در این عرصه و خدمات به همشهریان هستیم.

وی گفت: پنج بیمارستان در حال حاضر در استان در حال تکمیل و راه‌اندازی است که توسط بخش خصوصی و دانشگاه تکمیل و تجهیز می‌شود.

مظفری با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دیگر کشورها گفت: با گشایش‌های صورت گرفته بخش خصوصی خارجی نیز وارد استان شده و قرار شد تا بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی مادر و کودک و همچنین بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی جنرال نیز راه‌اندازی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: همچنین کلنگ بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی نیز که رئیس جمهور قول آن را در سفر به قم دادند به زودی به زمین زده می‌شود که ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد می‌شود که به عنوان یک شهرک سلامت مطرح است.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان فرقانی گفت: این بیمارستان از سال ۷۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده که تا سال گذشته فقط ۶۰ درصد رشد کرده بود که دانشگاه در مدیریت جدید اقدام به تکمیل بیمارستان کرد و برای تجهیز آن نیازمند حمایت‌های بخش خصوصی هستیم و دست یاری به سمت سرمایه‌گذاران دراز می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcc0mq1.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما