چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : 32378
منبع : روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم
آیت الله اعرافی امام جمعه قم:

مهمترین مجاری تامین عدالت، توسعه تعاونی‌هاست

قم نيوز : قم نگار: نصرالله بازوند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز با امام جمعه قم دیدار کرد.
مهمترین مجاری تامین عدالت، توسعه تعاونی‌هاست
به گزارش قم نگار، نصرالله بازوند مدیرکل، ظهر امروز ‌با آیت اله اعرافی امام جمعه قم دیدار و گفتگو نمود.در این دیدار نصراله بازوندضمن تبریک فرا رسیدن هفته تعاون، به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد اداره کل و نیز اقدامات انجام شده در خصوص جامعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پرداخت.

آیت الله اعرافی امام جمعه محترم قم ظهر امروزدر دیدار با مدیر کل محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی و همچنین نماینده اتاق تعاون استان افزود: هفته تعاون را باید به همه فعالان در این عرصه تبریک و تهنیت گفت و از همه کسانی که در کشور و استان بستر توسعه و رشد تعاونی ها را فراهم می کنند بایستی تقدیر و تشکرکرد، برای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی آرزوی توفیق و خدمت روز افزون دارم.

رییس جامعه‌ المصطفی العالمیه در ادامه با تاکید بر اینکه ادارات قم متفاوتندافزود: ادارات کل قم بایستی ادارات نمونه و سرآمدی باشند، بحمدالله در این جهت هم دوستان فعالند و این نگاه را دارند،که به همه وزرا و همه مسئولین می گوییم که ادارات قم به لحاظ راهبردی و ساختاری باید متمایز و متفاوت دیده شوند تا علاوه بر نقش استانی بتوانند رابطی با مجموعه وزارتخانه باشند و مجموعه حوزه و تفکر دینی را بتوانند به وزارتخانه منعکس کنند و یک نوع حلقه وصل و ارتباط باشند.

ایشان در ادامه اظهار داشت: ادارات کل قم وصل به مجموعه ی فعال حوزوی، دانشگاهی، ملی، فراملی و بین المللی هستند این اقتضاء می کند که هم شأن و جایگاه ادارات قم ارتقاء پیدا کند و هم از این منظر نیز ادارات کل قم نقش رابط را ایفاءکنند که این استان یک قطب جهانی،بین المللی و عملی و پایگاه مهم تولید فکر و اندیشه در جهان است. این امر هم آمادگی و هم سرآمدی می خواهد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر ترویج فرهنگ کار و تعاون ادامه داد:ما به عنوان حوزه و مجموعه های فرهنگی در دو نکته کلیدی باید در کنار شما و نظام باشیم یکی اصل فرهنگ کار است که قوام رشد و توسعه جامعه و اسلام است و دیگری عدالت که مهمترین مجاری تامین عدالت همین توسعه تعاونیهاست. در واقع ما جامعه ای می خواهیم فعال، پویا، پرتلاش، مولد و پر تکاپو باشد و در عین حال همراه با شاخصهای معنوی و عدالت، ما در اشاعه فرهنگ باید در کنار شما باشیم طبعا در دستور کار شما و در همه راهبردها و برنامه های شما پیش بینی شده و شما نیز تلاش خواهید کرد که این دو فرهنگ عمق پیدا کند و نهادینه شود.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با تاکیدبر اخلاق کار و تعاون ادامه داد: توجه حوزه و مجموعه جامعه المصطفی به تولیداتی در زمینه اخلاق کار و تعاون که در این زمینه نهادهایی مثل حوزه و ما باید همکارشما باشیم به صورتی که یک پیشگامی در تولید اخلاق و فقه کار و تعاونی داشته باشیم، مثلا حوزه تعاون حوزه مهمی است که نیاز به طراحی اخلاق تعاونی دارد. در این زمینه باید بیشتر کار کرد توصیه من این است که فایلهایی را که در زمینه اخلاق کار دارید گسترش و تعمیم دهید شما می توانید در توزیع اخلاقی، فلسفی و فقهی تعاون و کار پیشگام شوید. قم در اصل کار و تعاون باید سرآمد باشد. بخش عمده حل مشکل اشتغال از طریق تعاونیها حل می شود. که نیاز به فرهنگ سازی و مشارکت همه دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc41q1.2bqim8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما