جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 37756
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله اعرافی:

آل‌سعود و صهیونیست‌ها پایه تکفیر و ترور هستند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: آل سعود، آمریکا و صهیونیست‌ها پایه ترور و تکفیر در جهان هستند و حالا بندهایی را در یک قطعنامه بی ارزش گنجاندند که حزب‌الله را مورد تعرض قرار دهند.
آل‌سعود و صهیونیست‌ها پایه تکفیر و ترور هستند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه نخست نماز جمعه امروز قم با تأکید بر اهمیت جایگاه خانواده در اجتماع، اظهار کرد: زمانی خانواده‌ها از آسیب‌ها مصون می‌مانند که بر مبنای اصول پایه‌گذاری شوند و برنامه‌های تبلیغاتی نیز بر پایه این اصول فعالیت کنند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها، مجلس، دولت و همه ارگان‌ها اصل و اولویت اصلی خود را تقویت جایگاه خانواده در کشور قرار دهند، خاطرنشان کرد: تأکید بر اصول و قوانین فقهی و دینی خانواده در خطبه‌های نماز جمعه یک رکن است اما رکن دیگر این است که حرکت رسانه‌ها و نظام فرهنگی و اجتماعی و فعالیت‌های هنری، شکل‌گیری خانواده اسلامی را تبلیغ کند.

امام جمعه قم اضافه کرد: توصیه مکرر اصول و موارد فقهی خانواده نیاز است امام تمام برنامه‌های بخش‌های مختلف کشور باید مروج نظام خانواده باشد.

وی با بیان اینکه در اسناد چشم‌انداز و برنامه‌های کلان کشور مکرر به مقوله خانواده، ازدواج و ارزش‌های آن اشاره شده است، گفت: اما به نظر می‌آید به درستی اصول، اسناد و برنامه‌های کلان در برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی تجلی نکرده است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه همه دست‌اندرکاران فرهنگ و اجتماع کشور وظیفه دارند اصول اساسی خانواده در کشور را برنامه‌ریزی و محقق کنند، افزود: دستگاه‌های برنامه‌ریز و سیاست‌گذار کشور باید مقوله خانواده را جزو محورهای اصلی فعالیت‌های خود بگیرند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه قم، با اشاره به آغاز ایام البیض از هفته آینده، اعتکاف را یک اردوی کوتاه اما بسیار سازنده دانست و افزود: همه باید برای باشکوه برگزار شدن این مراسم که برکت انقلاب اسلامی ظهور و بروز خوبی در کشور پیدا کرده است، همکاری و همراهی کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز نیروهای نظامی دژهای استوار حفاظت از امنیت ما هستند، تصریح کرد: به برکت جمهوری اسلامی ما پایه‌های دفاع از کشور را استوار کردیم و نیروهای ما به حرف بیگانگان گوش ندادند و اقدامات خوبی در توسعه قوای دفاعی کشور صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی معتقد و مدعی است که باید جهان و منطقه از سلاح‌های کشتار جمعی به خصوص اتمی و شیمیایی پاکسازی شود، خاطرنشان کرد: امروز نظام اسلامی متهم این جریان نیست بلکه مدعی دنیا است، نظامی که می‌توانست اما براساس فقه اسلامی به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نرفت، این کشور مدعی دنیا است.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: چرا مسابقه تسلیحاتی شکننده در عالم برپاست، یک میلیارد جمعیت گرسنه در جهان داریم و از مشکل فقر رنج می‌بریم، چرا آمریکا و اروپا این همه هزینه می‌کنند تا تسلیحات اتمی خود را توسعه دهند.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای اسلامی و هم در سطح جهان مسابقه‌های تسلیحاتی باید کاهش یابد، تصریح کرد: همه سلاح‌های کشتار جمعی باید جمع شوند، این درخواست عمومی بشر مبنا و منطق نظام اسلامی است.

امام جمعه قم با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای توسعه سلاح‌های اتمی و شیمیایی و زورگویی به کشورهای مستقل جهان، گفت: امروز مستکبران عالم بدانند خواسته مردم و مستضعفان عالم و همه امت اسلامی این است که این‌ها دست از این مسابقات بی جا و ظلم و زورگویی بردارند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع دفاعی و تسلیحات موشکی کشور بیان کرد: این منطق نمی‌گوید که نظام اسلامی از توسعه اقتدار دفاعی و صنایع موشکی و از آنچه که برای اقتدار آن است دست بردارد.

آیت‌الله اعرافی افزود: ما در منطقه‌ای هستیم که صهیونیست‌ها مکرراً در حال دسیسه هستند و منطقه را با افکار تروریستی خود نا امن کرده‌اند، همانطور که رهبری فرمودند موضع نظام اسلامی اقتدار، امنیت و افزایش زیرساخت‌های دفاع موشکی و امنیتی است و از این موضع کوتاه نخواهیم آمد.

وی ادامه داد: وظیفه دولت و ملت، نیروهای مسلح و همه ما است که هشیاری خود را افزایش دهیم و در برابر توطئه‌های نفوذ و تضعیف پایه‌های اخلاقی هشیار باشیم و زیرساخت زندگی و اقتصاد پویا و مقاومتی مورد توجه همه باشد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا پیشبرد منافع کشور را محقق کنیم.

امام جمعه قم ضمن ابراز نگرانی از افزایش ارتباط برخی کشورها با صهیونیست‌ها، گفت: علی رغم ادعاهای برخی دولت‌ها، شاهد افزایش روابط ترکیه با صهیونیست‌ها هستیم و آل سعود نیز روابط پنهانی خود با اسرائیل را آشکارتر کرده است.

وی با بیان اینکه آل سعود دست در دست آمریکا و صهیونیست‌ها جریان‌های تکفیری در منطقه را تقویت می‌کنند، تصریح کرد: پایه ترور و تکفیر خودشان هستند حالا بندهایی را در یک قطعنامه بی ارزش گنجاندند که حزب الله را مورد تعرض قرار دهند، همه امت اسلامی این موارد را محکوم می‌کنند، این کشورها بدانند اگر حزب‌الله و اقتدار ایران نبود امروز بغداد و دمشق و بسیاری از پایتخت‌های شما در سلطه صهیونیست‌ها بود.

آیت‌الله اعرافی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری در خصوص تقویت حوزه و ادامه ارزش‌های انقلابی در آن، گفت: اقدامات خوبی در حوزه صورت گرفته اما حوزه ما در این زمینه باید جدی‌تر باشد.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در برخی شهرهای کشور خواستار عزم و همت مدیران و مسئولان کشور برای خدمات‌رسانی به مردم و رفع آسیب‌های به وجود آمده شد.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdch-qnx.23nqmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما