پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 37731
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

بقاء نظام اسلامی به انقلابی بودن حوزه است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی پایدار باشد این حوزه باید انقلابی بماند؛ پشتوانه انقلاب اسلامی حوزه و طلاب هستند و به همین علت بقا و استمرار نظام به انقلابی بودن حوزه علمیه قم وابسته است.
بقاء نظام اسلامی به انقلابی بودن حوزه است
به قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در همایش «حوزه، مهد انقلاب اسلامی» که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد با بیان اینکه این گردهمایی به منظور لبیک به سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان حوزه‌های علمیه است، اظهار کرد:‌ حوزویان نمی‌توانند نسبت به دغدغه‌های رهبر خود بی‌تفاوت باشند و کم‌ترین گام در این راستا، تشکیل گردهمایی برای بازگو کردن دغدغه‌های ایشان و بیان تدابیر لازم برای رفع این دغدغه‌هاست.

وی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم پویا بودن حوزه در مسائل مدیریتی، سازمانی، تربیتی و اخلاقی یاد و اضافه کرد: بر اساس سخنان رهبری وضعیت انقلابی و بلوغ تفکر انقلابی در حوزه قم مطلوب است و بینش انقلابی از حوزه قم به دیگر حوزه‌ها منتقل می‌شود که باید نسبت به این موضوع نگاه ویژه داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی حوزه و دانشگاه در انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند، خاطرنشان کرد: رهبری در سخنان اخیر خود تایید کردند که خاستگاه انقلاب اسلامی قم و حوزه علمیه این شهر است.

وی عنوان کرد: طلاب در تعطیلات و تحصیلات با سخنرانی‌ها و حضور خود گام‌های مناسبی برای ترویج آموزه‌های دینی برداشته‌اند و رهبری از حوزه علمیه قم به عنوان نهادی که خواست امام خمینی(ره) را تحقق بخشید، نام برده‌اند.

حسینی‌بوشهری به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه برخی برای دوری حوزه از انقلاب تلاش می‌کنند، تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی پایدار باشد این حوزه باید انقلابی بماند؛ پشتوانه انقلاب اسلامی حوزه و طلاب هستند و به همین علت بقا و استمرار نظام به انقلابی بودن حوزه علمیه قم وابسته است.

وی مرجعیت را یکی از ارکان اصلی حوزه برشمرد و ادامه داد: مرجعیت به عنوان افرادی که در اوج تقوا و کمال هستند از انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند، اکنون تلاش‌هایی انجام می‌شود برای تضعیف حوزه به همین علت باید نسبت به تحرکات دشمن توجه کرده و از انقلاب‌زدایی دشمن جلوگیری کنیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه برای لبیک به سخنان رهبر انقلاب اسلامی به این جلسه اکتفا نمی‌شود، گفت: باید برای رفع دغدغه‌ها به دنبال درمان باشیم؛ تضعیف داشته‌های دشمن نیازمند منطق، عقلانیت و پشتوانه عملی است و کارهای سطحی و فریاد مشکلات رفع نمی‌شود.

وی یادآور شد: حوزه در حال آماده‌باش است اما این آماده‌باش نیازمند امکانات و برنامه است به همین علت افراد مختلف در حوزه رسالت‌های مشخصی را در دستور کار خود قرار می‌دهد؛ بینش انقلابی باید در قم رشد کند زیرا علم، اخلاق، تبلیغ و تحقیق بدون درک موقعیت‌ها کاربرد ندارد و باید عناصر مختلف حوزه را با بینش انقلابی آمیخته کنیم.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه دو دسته مخالف، حوزه را در معرض آسیب‌پذیری قرار می‌دهد، اظهار کرد: تعداد این گروه‌ها فراوان نیست اما برخی از این افراد به صراحت با انقلاب مقابله نمی‌کنند بلکه با مبانی اعتقادی انقلاب مبارزه می‌کنند؛ رویکردهایی که مورد تاثیر افکار وارداتی از غرب قرار می‌گیرد به برخی از مسائل نگاه جدی ندارند.

وی ترویج اسلام غیر سیاسی در حوزه‌های علمیه را از اهداف دشمن برشمرد و عنوان کرد:‌ طلابی که بدون دیدگاه سیاسی رشد کنند، رکن حوزه انقلابی را ندارد؛ بر اساس سخنان رهبری حوزه علمیه قم انقلابی است و باید این انقلابی بودن را حفظ کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: عده‌ای برای دوری اسلام سیاسی از حوزه تلاش می‌کنند اما به لطف پروردگار و همت طلاب این آرزو را به گور می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب نباید اجازه دهند اسلام سیاسی را از حوزه بگیرند اضافه کرد: حوزه پشتوانه تمدن اسلامی است به همین علت اساتید نباید به بیان اصطلاحات کفایت کنند بلکه باید به صورت جامع به رسالت‌های طلاب بپردازند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdca60ne.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما