پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 10679
دلبری خبر داد:

مونوریل قم به پیشرفت 60 درصدی رسیده است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: مونوریل قم به پیشرفت حدود 60 درصدی در مراحل ساخت رسیده است.
مونوریل قم به پیشرفت 60 درصدی رسیده است
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و فراکسیون کریمه اهل بیت(ع) از پروژه‌های عمرانی شهرداری قم در محل کارگاه زیر ساخت‌های مونوریل گفت: روزانه سه تن آرماتور بندی به طول ۱۸ و ارتفاع ۱.۸ در این کارگاه تولید بتن داریم.

پروژه مونوریل یک طرح تمام ایرانی است
وی با اشاره به اینکه در این کارگاه ۱۸۰نفر مشغول کار هستند، گفت: تمام مراحل و فرایند تولید در این کارگاه با تخصص و دانش ایرانی انجام می شود.

شهردار قم با بیان اینکه برای ایجاد مونوریل از سه کشور مالزی، ایتالیا و چین الگوگیری کرده ایم، گفت: اگر می خواستیم از دانش وارداتی و حضور متخصصان خارجی استفاده کنیم هزینه‌های این پروژه سرسام آور می‌شد.

وی با تشریح یکی از تکنولوژی‌های ممتاز مونوریل گفت: تکنولوژی تیر ریل با جدیدترین تاسیسات فنی و برقی وظیفه کشیدن واگن‌ها را برعهده داشت.

دلبری با اشاره به اینکه ۱۱۰ تیرچه در حال دپو است، اظهار داشت: عملیات نصب تیر از ۲۶ آذرماه همزمان با سالروز حمل و نقل آغاز شده است.

خط مونوریل تا سلفچگان ادامه پیدا می‌کند
شهردار قم با بیان اینکه مسیر مصوب مونوریل از کمربندی ۷۲ تن تا شهرک پردیسان خواهد بود، اظهار داشت: این مسیر ۱۸ کیلومتر که فازاول آن ۶.۸ کیلومتر تا میدان مصلی خواهد بود.

دلبری افزود: در نظر داریم مسیر مونوریل را از پردیسان تا فرودگاه بین المللی و از آنجا تا منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ادامه دهیم.

شهردار قم با اعلام این مطلب که هزینه بهره برداری از مونوریل ۱۸۰ میلیارد تومان است، گفت: البته قابل پیش بینی است که این مبلغ تا حدود ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

دلبری با تاکید براینکه سرعت و کیفیت ساخت باید به موازات هم صورت پذیرد، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید در نظر داشته باشند که قم یک میزبان با مهمان های ناخوانده و غیر قابل پیش بینی است و باید برای ساخت و تکمیل پروژه های آن بودجه کافی و لازم ارایه شود.

مجلس شورای اسلامی باید نگاه ویژه‌ای به قم داشته باشد
شهردار قم با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه قم، بیان داشت: خدمت به قم، خدمت به نظام است و باید یک نگاه ویژه به این شهر داشت.

دلبری با اشاره به اینکه هزار و ۸۵۰ نفر در پروژه های عمرانی استان فعالند، گفت: شهرداری قم دارای دو هزار و ۸۶۰ نیرو است و حدود سه هزار نفر نیز در شرکت های خدماتی وابسته به شهرداری خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۰ بودجه شهرداری ۵۰۰ میلیارد تومان بود، گفت: هرچند بودجه امسال بیش از هزار میلیارد تومان است اما قستمی از این بودجه از طریق فروش اوراق مشارکت و قسمتی از آن نیز اعتباری است که باید برای سال آینده تدابیر و بودجه بیشتری تعلق گیرد.

شایان ذکر است اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به دعوت شهرداری قم از پروژه های مهم شهری از جمله مراحل ساخت مونوریل،کارگاه طبقات میدان بزرگ امام خمینی، پروژه پیامبر اعظم بازدید کرده و درجریان ساخت این پروژه ها قرار گرفتند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccoeqs.2bqxm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما