شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 6664
با حضور وزیر ارشاد صورت گرفت؛

آغاز به کار کتابخانه تخصصی حضرت زهرا(س)

قم نيوز : قم نیوز: در آستانه میلاد با خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا(س) کتابخانه تخصصی الزهرا(س) در قم آغاز به کار کرد.
آغاز به کار کتابخانه تخصصی حضرت زهرا(س)
به گزارش قم نیوز، مسوول کتابخانه تخصصی الزهرا(س) در حاشیه مراسم افتتاح این کتابخانه که با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به گردآوری کتاب‌هایی با موضوع حضرت زهرا(س) و همچنین پایان‌نامه‌های نگارش شده درباره شخصیت این بانوی بزرگ جهان اسلام عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ پایان‌نامه با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) در کتابخانه گردآوری شده است.

محمد خامه‌یار اعتبار هزینه شده برای ساخت این کتابخانه را بالغ بر ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: کتابخانه تخصصی الزهرا(س) در زیربنای ۸۰۰ مترمربع احداث شده است.

این مسوول به بخش مقالات این کتابخانه اشاره کرد و افزود: در بخش مقالات کتابخانه ۲۳۰۰ عنوان مقاله نیز درباره حضرت زهرا(س) جمع‌آوری شده است.

مسوول کتابخانه تخصصی الزهرا(س)‌ با اشاره به اینکه در این کتابخانه منابع بسیار خوبی برای محققان و پژوهشگران گردآوری شده، تصریح کرد: کسانی که قصد تحقیق و پژوهش درباره فرهنگ غنی فاطمی را داشته باشند می‌توانند از منابع این کتابخانه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به تعامل و همکاری این کتابخانه با محققان جامعه المصطفی و حوزه علمیه خواهران برای بهره‌مندی از منابع غنی این کتابخانه تصریح کرد: ۲۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف در این کتابخانه گردآوری شده است که ۳۰ درصد این کتاب‌ها یعنی رقمی بالغ بر ۶ هزار عنوان کتاب با موضوع حضرت زهرا(س)‌ است.

خامه‌یار گفت: همچنین در این کتابخانه کتاب‌های منتشر شده به زبان‌های اردو، عربی، ترکی و اسپانیولی با موضوع حضرت زهرا(س)‌ گردآوری شده است.

وی با اشاره به همکاری دانشجویان و طلاب کشورهای لبنان، عراق، سوریه و امارات برای گردآوری کتاب‌های بخش زبان‌های خارجی کتابخانه تخصصی الزهرا(س)‌ تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود تلاش می‌کنیم که با کتابخانه‌های مهم کشور مرتبط شویم.

شایان ذکر است، در این مراسم از تمبر یادبود و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت زهرا(س) توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.9092yt09oa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما