جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 4251

دستگاه تبدیل لوح فشرده به میکروفیلم رونمایی شد

قم نيوز : قم نیوز: دستگاه تبدیل لوح فشرده به میکروفیلم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی رونمایی شد.
دستگاه تبدیل لوح فشرده به میکروفیلم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته ضمن رونمایی از دستگاه تبدیل لوح فشرده به میکرو فیلم در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی با اشاره به ارزش مجموعه‌های موجود در این کتابخانه بر حفظ این مجموعه‌ها با استفاده از روش‌های نوین تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سید محمود مرعشی نجفی نیز با اشاره به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی این دستگاه افزود: این دستگاه در ایران نمونه دیگری ندارد و با مساعدت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از امروز در این کتابخانه راه‌اندازی می‌شود.

وی ابراز کرد: تاکنون اطلاعاتی که از کتاب‌ها اسکن می‌شد، در لوح‌های فشرده نگه‌داری می‌شد، اما این دستگاه این امکان را می‌دهد که اطلاعات را در میکرو‌فیلم‌هایی که تا ۵۰۰ سال ماندگاری دارند، نگهداری کنیم.

مدیر کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی ضمن ابراز خرسندی از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با این موسسه، ادامه داد: بکارگیری این دستگاه گام مثبتی در زمینه حفظ میراث مکتوب اسلامی به شمار می‌آید.

کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی از لحاظ کیفیت نسخه‌های نفیس و کهن خطی اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه در کشور ایران، پس از کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه مجلس شورای اسلامی و سومین کتابخانه جهان اسلام شناخته می‌شود.

این کتابخانه که حاصل سال‌ها تلاش آیت‌الله مرعشی نجفی است، هم‌اکنون بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب چاپی و ۲۵ هزار جلد کتاب خطی دارد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.k0o2yt0xfa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما