پنجشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 3615
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:

قم ستاد پشتیبانی فکری ایران و جهان اسلام

قم نيوز : قم نیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قم باید به عنوان ستاد پشتیبانی فکری کشور و سراسر جهان اسلام عمل کرده و در بخش‌های مختلف فرهنگی، محتوای صحیح دینی را ارائه کند.
قم ستاد پشتیبانی فکری ایران و جهان اسلام
به گزارش قم نیوز، سیدمحمد حسینی در آیین گشایش دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام‌ خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: خون پاک شهدا موجب آبیاری درخت انقلاب و اسلام شده و مظلومیت پیروان اهل‌بیت(ع) را روشن‌ می‌سازد.

وی افزود: صهیونیست‌ها هیچ‌ ابایی از نسبت دادن ترور دانشمندان ایرانی به خود ندارند زیرا آنها خواستار جلوگیری از رشد و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی هستند اما باید بدانند که این‌گونه ترورها هیچ خللی در مسیر ارزشمند دانشمندان مسلمان ایران ایجاد نخواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب از جمله کتاب حوزه گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها پل ارتباطی میان ناشران و علاقه‌مندان به مطالعه است و شهر قم نیز به دلیل وجود مراکز علمی و حوزه علمیه جایگاه بسیار مناسبی برای این مسئله بوده و رتبه نخست این شهر در زمینه نشر آثار دینی و مذهبی نیز ضرورت این مسئله را چند برابر می‌کند.

وی با انتقاد از نشر کتاب‌هایی با مضامین ضد دینی در قالب کتاب‌های مذهبی در گذشته ابراز کرد: در شرایط کنونی تلاش می‌کنیم از انتشار اینگونه آثار که مروج افکار باطل هستند، جلوگیری کنیم.

حسینی میزان انتشار بالای کتاب‌های مذهبی در کشور را نتیجه اسلامی بودن نظام حکومتی ایران دانست و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت ناشران ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مصر تلاش زیادی انجام می‌دهد زیرا در شرایط کنونی فعالیت‌های برون‌مرزی اهمیت بالایی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اطلاع نداشتن مسوولان کشورهای اسلامی از ابتدایی‌ترین مسایل دینی گفت: در بسیاری از کشورهای اسلامی از انتشار کتاب‌های دینی جلوگیری می‌شود اما حرکتی برای ترجمه کتاب‌های مفید به زبان‌های مختلف صورت گرفته و امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

وی از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار کتاب‌های مرجع خبر داد و ادامه داد: کتاب‌خانه‌ها و مراکز فرهنگی باید نسبت به توسعه و گسترش خود از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلاش کنند.

حسینی با اشاره به پیوست فرهنگی طرح حرم تا حرم افزود: کاربرد این طرح در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های دائمی یا موقت فرهنگی و دینی در طول سال خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تسریع در احداث تالار مرکزی شهر و سایر مراکز فرهنگی قم شد و گفت: امسال برای نخستین بار اعتباری مخصوص فعالیت‌های قرآنی در بودجه فرهنگی کشور در نظر گرفته شده و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

وی ابراز کرد: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم ویژه بوده و جایگاه خاصی برای این شهر در نظر گرفته می‌شود و قم نیز باید به عنوان ستاد پشتیبانی فکری کشور و سراسر جهان اسلام بوده و در بخش‌های مختلف فرهنگی، محتوای صحیح دینی را ارائه کند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.q9wrak93npr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما