شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 7467

نباید از فضای مجازی غافل شویم

قم نيوز : قم نیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکنون که دشمنان سرمایه گذاری زیادی در فضای مجازی کرده اند نباید از آن غافل شویم.
نباید از فضای مجازی غافل شویم
به گزارش قم نیوز، سیدمحمد حسینی پنجشنبه شب در جمع ائمه جماعات استان قم از مسجد به عنوان پایگاه بسیار مهم آموزش اعتقادات، اخلاق، معنویت و احکام کرد.

وی از مساجد به عنوان مرکز مبارزه با جنگ نرم یاد کرد و با اشاره به وجود ۱۳ هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور اظهار داشت: در استان قم با حدود ۸۷۳ مسجد، ۳۷۲ کانون فرهنگی و هنری وجود دارد که بیش از حد انتظار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید مراکزی پرجاذبه برای رفع نیازهای جوانان باشند.

وی توسعه خانه فرهنگ دیجیتال را از دیگر برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد و تصریح کرد: در حالی که دشمنان سرمایه گذاری زیادی در فضای مجازی کرده اند نمی توان آن را نادیده گرفت بلکه باید در این زمینه نیز فعال باشیم.

حسینی ریشه بسیاری از مسائل اجتماعی را در مسائل اعتقادی دانست و اذعان داشت: اگر کسی در مسائل مختلف مثل حجاب اعتقاد پیدا کند راحتتر آن را قبول می کند که باید در این زمینه از طریق آموزش عمل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قم را پشتوانه فکری کشور دانست و عنوان کرد: هر جا در کشور برنامه ای داشته باشیم نگاهها به قم دوخته شده است و همه استان های کشور نیازمند حمایت قم و بزرگان قم هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره آموزشی اندیشه های آسمانی را از جمله فعالیت های این وزارت خانه ذکر کرد و یادآور شد: به دنبال آن هستیم تا شبکه بزرگ هنرمندان خوب و انقلابی را داشته باشیم و موج آفرینی کنیم.

وی برگزاری نمایشگاه هایی از جمله نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه قرآن را از جمله فعالیت های تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: باید به وسیله این چنین فعالیت های فرهنگی موج آفرینی کنیم و فضای جامعه را در دست بگیریم.

حسینی با اشاره به اهانت به ساحت مقدس امام هادی(ع) بیان کرد: وقتی دوستان اعلام کردند میخواهند در شبکه اجتماعی در محکومیت این عمل راه اندازی کنند، بیش از هزاران نفر عضو شدند.

وی با بیان اینکه باید معارف اهل بیت(ع) را به جوانان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم و در برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا به مناسبت های مذهبی مانند ولادت و شهادت ائمه بها دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در کنار قرآن عترت را نیز داریم، تصریح کرد: به همین دلیل هر ساله در نمایشگاه قرآن در کنار غرفه های قرآنی، غرفه هایی به نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مولا علی(ع)، امام سجاد(ع) و... اختصاص می دهیم.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه امسال هم بخشی را به زیارت جامعه اختصاص می دهیم تا جایگاه بالای امام هادی(ع) را معرفی کنیم.

حسینی با بیان اینکه بهترین پاسخ به اهانت کنندگان معرفی هر بهتر امامان معصوم است، یادآور شد: در تاریخ هم همین گونه بوده است هر موقع عدهای توهین میکردند، علما و بزرگان شیعه آثار ماندگاری به جای گذاشتهاند.

وی در ادامه به برخی از دوره های آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دوره آموزشی نگرشی بر عفاف و حجاب، ورود به فضای مجازی کارآفرینی فرهنگی، حفظ و آموزش قرآن، کارگاه آموزشی نهجالبلاغه، مهارت بیان حدیث و... از آن جمله است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از شارژ کارت های الکترونیکی طلاب برای خرید کتاب در سال جاری خبر داد و افزود: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۸۴ هزار نفر پرداخت شد.

وی در پاسخ اظهارات یکی از ائمه جماعات در خصوص وضعیت زننده حجاب در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: در نمایشگاهی که روزانه نیم میلیون بازدید کننده دارد امکان دارد عدهای هم به نمایشگاه بیایند که وضعیت حجاب آن ها مناسب نباشد.

حسینی افزود: البته در نمایشگاه کتاب گشت ارشاد مستقر شد و با ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز هماهنگ شده بود.

وی همچنین در خصوص وضعیت حجاب در سینما گفت: باید ببینیم چه سینمایی و چه سینماگرانی ما تحویل گرفتیم، قبلا چه وضعیتی بود الان چه وضعیتی وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در جشنواره سال گذشته که انتقادات زیادی هم به آن شد، فیلمهای بسیار خوب دفاع مقدس و ارزشی وجود دارد و در کنار آن کار ضعیف هم بود.

وی با بیان اینکه نسبت به مسائل فرهنگی و ارزشی، اعتقادی توجه جدی وجود دارد، اظهار داشت: اگر کسی بی تفاوت نسبت به مسائل باشد، باید محکوم شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.vdeiw6djegiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما