يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 3045
در راستای افزایش ظرفیت دانشجویان مقطع دكترا؛

دانشگاه ادیان و مذاهب در چهار رشته دانشجوی دكترا می پذیرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: پیرو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دكترا، دانشگاه ادیان و مذاهب در تكمیل ظرفیت آزمون سراسری سال 90 خود در چهار رشته، دانشجوی دكترا می پذیرد.
دانشگاه ادیان و مذاهب در چهار رشته دانشجوی دكترا می پذیرد
به گزارش قم نیوز، محمد نصیری روز یكشنبه افزود: دانشجویان دكترا كه در آزمون سراسری ۹۰ شركت كرده و در مرحله اول قبول نشده اند، می توانند در چهار رشته مذاهب كلامی، تصوف و عرفان اسلامی، شیعه شناسی و دین پژوهی این دانشگاه متقاضی ادامه تحصیل باشند.

وی ادامه داد: با توجه به بخشنامه جدید وزارت علوم به منظور افزایش ظرفیت های تحصیلی در مقطع دكترا، دانشگاه ادیان و مذاهب در تكمیل ظرفیت خود از میان داوطلبان شركت كننده در آزمون سراسری ۱۳۹۰ و شركت كنندگان در آزمون اختصاصی طلاب برای رشته های تحصیلی خود در هر رشته پنج دانشجو پذیرش می كند.

نصیری با بیان اینكه در حال حاضر ۸۲ دانشجو دكتری در این مركز آموزشی به تحصیل مشغول هستند، اظهارداشت: این دانشگاه با افزایش ۲۰ نفری در مقطع دكتر در حال حاضر در دو مقطع دكتری و فوق لیسانس دانشجو پذیرش می كند، كه هم اكنون ۹۰۰ نفر نیز در سطح فوق لیسانس به تحصیل مشغول هستند.

دانشگاه ادیان و مذاهب در سال ۱۳۸۴ با عنوان مركز آموزش عالی مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، در رشته های ادیان ابراهیم، ادیان شرقی، مذاهب اسلامی و فرق تصوف اولین گروه دانشجویی خود را جذب كرد.

در اوایل سال ۱۳۸۷ با موافقت قطعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، موسسه آموزش عالی ادیان و مذاهب به دانشگاه ادیان و مذاهب ارتقا یافت.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.o0s2yt0zka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما