شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 33026
شهردار قم مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از تجربیات بازنشستگان/ دوره بازنشستگی دوره پایان کار نیست

قم نيوز : قم نگار: شهردار قم با بیان اینکه عنوان بازنشستگی به معنای پایان کار عنوانی اشتباه است، گفت: این دوره دوره پختگی بوده و دوره‌ای است که باید سیستم اداری بهترین بهره‌برداری از تجربیات این بازنشستگان را در دستور کار خود قرار دهد.
ضرورت بهره‌گیری از تجربیات بازنشستگان/ دوره بازنشستگی دوره پایان کار نیست
به گزارش قم نگار، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در چهارمین جشن بزرگ شکرانه خدمت که به منظور نکوداشت بازنشستگان مدیریت شهری شهر قم در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: اینکه با بازنشستگی دوره فعالیت شما به پایان رسیده اشتباه است بلکه مسئولیت شما سنگین‌تر نیز شده است.

وی با بیان اینکه دنیا دار قرار نیست و دار فرار است، ادامه داد: در طول زندگی در این دنیا، چهار دوره را باید پشت سر بگذرانیم؛ نخست دوران کودکی، سپس دوره فراگیری و آموختن مهارت‌های فنی، دوره سوم زمان به کار گرفتن این مهارت در دوره خدمت و چهارمین دوره هم دوره بازنشستگی است.

شهردار قم با بیان اینکه عنوان بازنشستگی به معنای پایان کار عنوانی اشتباه است اضافه کرد: این دوره، دوره پختگی است و دوره‌ای است که باید سیستم اداری بهترین بهره برداری از تجربیات بازنشستگان را در دستور کار خود قرار دهد.

سقائیان‌نژاد با طرح این سئوال که مگر در بخش خصوصی و یا در بازار بازنشستگی وجود دارد؟ تصریح کرد: عالمان حوزه‌های علمیه در سن کهنسالی دروس خود را تعطیل نمی‌کنند و یا حضرت امام خمینی(ره) نهضت خود را در سن بیش از ۶۰ سالگی آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها برای استفاده از تجربیات کهنسالان بازنشسته آنان را در اتاق‌های فکر به کار می‌گیرند ادامه داد: این دوره باید دوره استفاده از تجربیات قبلی برای پیشبرد کارهای آینده باشد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه بازنشستگان با تجربیات خود می‌توانند معضلات و مشکلات جوانان را حل کنند عنوان کرد: امروز خدمت به مردم بالاترین مستحبات است.

وی بر ضرورت بازنگری کارها در دوره بازنشستگی تاکید کرد و گفت: بازنشستگان با بازنگری دوران خدمت ببینند اگر کم کاری داشته‌اند در این دوره از عمر خود آن را جبران کنند.

سقائیان‌نژاد ضمن ارائه پیشنهادی برای استفاده از بازنشستگان در اتاق فکر اظهار کرد: فعالیت و تکاپو برای استفاده از فرصت‌های باقیمانده باید همواره در برنامه بازنشستگان قرار داشته باشد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcd9z0s.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما