پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 40361
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

جایگاه روحانیت باید حفظ شود/ پیش‌بینی و پیشگیری اولویت‌های دادگاه روحانیت است

قم نيوز : قم نیوز: دادستان کل ویژه روحانیت با تاکید بر اینکه حضور هر فرد طلبه فاضل در نقاط مختلف دنیا سبب هدایت مردم می‌شود، گفت: جایگاه روحانیت باید حفظ شود تا برکت حرکت روحانیون استمرار داشته باشد.
جایگاه روحانیت باید حفظ شود/ پیش‌بینی و پیشگیری اولویت‌های دادگاه روحانیت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت حوزه قضایی قم که در سالن همایش دادگاه ویژه روحانیت قم برگزار شد، با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی انقلابی بودن اقشار مختلف جامعه را مورد تاکید قرار داده‌اند، اظهار کرد: انقلابی بودن معیارهایی دارد که باید نسبت به این معیارها پایبند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی و حسینی بوشهری از حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مجتهدزاده دادستان سابق ویژه روحانیت حوزه قضایی قم به عنوان بازوی توانمند حوزه یاد کرده‌اند، اضافه کرد:‌ برخوردهای این شخصیت در پرونده‌ها مدبرانه بوده است و جلوگیری از تشکیل پرونده‌ها با برگزاری جلسات مشورتی یکی از سیاست‌های اصلی دادگاه ویژه روحانیت در دوران تصدی او بوده است چراکه آمارها اثبات می‌کند که برخی از مشکلات حقوقی بدون ثبت کیفری با برگزاری جلسات مشورتی رفع شده است.

تولیت آستان قدس رضوی پیش‌بینی و پیشگیری را از اولویت‌های دادگاه ویژه روحانیت برشمرد و تصریح کرد: مدیریت حوزه‌های علمیه، شورای عالی و مراجع تقلید همکاری مطلوبی با دادگاه ویژه روحانیت دارند و با مساعدت‌های خود سبب پیشبرد اهداف این مجموعه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه فعالان دادگاه ویژه روحانیت خود را به رعایت مقررات الزام کرده‌اند، عنوان کرد: موضوع نفوذ که توسط رهبر انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته هشداری برای آحاد جامعه اسلامی است زیرا نفوذ در مجموعه اثرگذاری همانند روحانیت هم قابل‌ پیش‌بینی بوده و با وجود دشمنی‌ها و تهاجم‌های فرهنگی اثرگذارترین مجموعه بر مردم انقلابی روحانیت است و این قشر به عنوان مطمئن‌ترین گروه مرجع برای مردم در ابعاد خانوادگی، سیاسی، اجتماعی، فردی و جمعی شناخته شده است.

رئیسی نفوذ در مجموعه روحانیون را از اهداف دشمن برشمرد و ادامه داد: جلوگیری از نفوذ عناصر ناصالح توسط امام خمینی(ره) مطرح و توسط رهبر انقلاب اسلامی پیگیری شده است به همین علت علما و بزرگان هم باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان روحانیت به عنوان یک بخش اثرگذار در جامعه اسلامی حکمت نظری و عملی را در دستور کار قرار داده و در برخورد با مسائل سیاسی و استکبار جهانی رویکرد مطلوبی داشته است.

دادستان کل ویژه روحانیت از جایگاه فقیهان جامعه اسلامی در میان مردم یاد کرد و افزود: فقه اسلامی باید در جان جامعه ترویج یابد و فقیه به فردی گفته می‌شود که آموزه‌های اسلامی در قلب او جای گیرد؛ اکنون مراجع تقلید از این جایگاه برخورد هستند زیرا رویکرد و سیره آنها فقهی است و سخنان آنها در دل مردم جای دارد.

وی با تاکید بر اینکه حضور هر فرد طلبه فاضل در نقاط مختلف دنیا سبب هدایت مردم می‌شود، تصریح کرد: جایگاه روحانیت باید حفظ شود تا برکت حرکت روحانیون استمرار داشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه دادگاه ویژه روحانیت قم در صیانت از جایگاه روحانیت و انجام ماموریت‌های پیشگیری و برخورد نسبت به دیگر دادگاه‌های ویژه کشور تفاوت‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر جزایی یکی از دادستان‌های برجسته کشور است که امیدواریم در استان قم بتواند به رسالت‌های خود به شیوه مطلوب عمل کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdfs0o.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما