دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 25719

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی متعدد ویژه کودکان در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی در این کانون خبر داد.
برگزاری جشنواره‌های فرهنگی متعدد ویژه کودکان در قم
به گزارش قم نیوز، محمد مخلصی به برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم اشاره کرد و اظهار کرد: همایش «یادها و یادگارها» یکی از برنامه‌های فرهنگی است که توسط این کانون برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش که فراخوان آن اعلام شده است اعضای قدیمی کانون شرکت کرده و بدین ترتیب در هفته ملی کودک مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم خاطرنشان کرد: با برگزاری این همایش به دنبال نشان دادن ظرفیت‌های کانون هستیم که در حال حاضر جایگاه‌های حقوقی و حقیقی در سطح جامعه دارند.

مخلصی یادآور شد: تا ۱۵ مردادماه فراخوان این همایش به همه دستگاه‌ها اعلام می‌شود و تاکنون کارهای تبلیغاتی آن نیز انجام شده است و متولدین پیش از سال ۷۴ می‌توانند ثبت‌نام کرده و در این همایش شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش ویژه این همایش تجلیل از خانواده اعضای شهدا و ایثارگرانی است که عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده‌اند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم هدف از برگزاری این همایش را شناساندن اعضا و سرمایه‌های فرهنگی به جامعه دانست.

مخلصی تصریح کرد: افرادی که در گذشته عضو این کانون بودند به عنوان سرمایه‌های فرهنگی جامعه و زیرساخت جامعه معرفی می‌شوند.

وی به برگزاری جشنواره «من و عروسکم» همزمان با همایش یادها و یادگارها اشاره کرد و گفت: در این جشنواره کودکان و نوجوانان با فرهنگ اقوام مختلف آشنا می‌شوند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم خاطرنشان کرد: ساخت عروسک‌های بومی و محلی با استفاده از افسانه‌های بومی یکی دیگر از اهداف این جشنواره است.

مخلصی افزود: نوجوانان و کودکان عروسک‌های بومی دیگر شهرها را به اعضای کانون عرضه می‌کنند و بدین ترتیب مخاطبان با فرهنگ، آداب و رسوم و عروسک‌های قومیت‌های دیگر آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: عروسک‌های بومی محلی نقش موثری در انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی کودکان دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم شناساندن عروسک‌های بومی و ارزش‌گذاری به هویت ملی، پرورش تفکر و خلاقیت در اعضا و معرفی کانون‌ و فعالیت‌های آن به خانواده‌ها و جامعه را از دیگر دلایل برگزاری این جشنواره‌ برشمرد.

مخلصی به وجود ۹۰۰ مرکز ثابت، سیار و پستی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب تنها ۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قم وجود داشت در حالی که در حال حاضر این تعداد به ۹ مرکز رسیده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdn50x.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما