شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 39002
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

اجراي طرح برخورد با زباله گردها و مراكز غيرمجاز پسماند در قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از آغاز اجراي طرح برخورد با زباله گردها و مراكز خريد و فروش پسماند با همكاري ستاد پيشگيري و رفع تخلفات شهري و نيروي انتظامي استان خبر داد.
اجراي طرح برخورد با زباله گردها و مراكز غيرمجاز پسماند در قم
به گزارش قم نیوز، سيد عبدالله ميرابراهيمي اظهار كرد: فرهنگ تفكيك پسماند از مبدا چند سالي است كه تا حدودي جاي خود را ميان شهروندان قمي بازكرده است اما باز شاهد اين مهم هستيم كه برخي از شهروندان پسماندهاي خود را به صورت مخلوط در يك كيسه درب منزل مي گذارند.

وي افزود: همين امر سبب شده است تا فضا براي جولان عده اي افراد سودجو براي جداسازي غير قانوني و غير بهداشتي ضايعات خشك از ميان پسماندهاي شهروندان و مخازن پسماند سطح شهر فراهم شود كه نازيبايي بصري را به وجود مي آورد.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با بيان اينكه اين افراد با فروش ضايعات خشك به انبارهاي غيرمجاز و بازيافت غير اصولي آنها موجبات به خطر افتادن سلامت شهروندان را ايجاد كرده اند، تصريح كرد: زباله گردهاي سطح شهر كه مبادرت به جمع آوري ضايعات خشك به صورت غيرمجاز مي كنند به نوعي منبع تغذيه كارگاه‌ها و انبارهاي غير مجاز هستند كه بايد با آنها به صورت جدي برخورد شود.

وي همچنين در ادامه از برخورد قانوني با عوامل جمع آوري مواد بازيافتي بدون مجوز خبر داد و تصريح كرد: افرادي كه اقدام به فعاليت در زمينه جمع آوري، نگهداري، خريد و فروش، حمل نقل غير مجاز پسماند در سطح شهر و محدوده شهري مي كنند، براساس ماده ۱۶ قانون مديريت پسماند مصوب ۱۳۸۳ مجلس شوراي اسلامي به مراجع قضايي ارجاع مي گردند.

ميرابراهيمي با اشاره به اينكه زباله گردها كيسه‌هاي حاوي زباله را در معابر عمومي پاره كرده و مواد قابل بازيافت آن را جمع آوري مي كنند، بيان كرد: افرادي كه در زمينه جمع آوري پسماند فعاليت دارند بايد از سازمان مديريت پسماند مجوز اخذ كنند و سپس به بازيافت اصولي اين مواد اقدام نمايند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با بيان اينكه فعاليت زباله گردها، هزينه‌هاي بهداشتي و زيست محيطي بسيار در بر دارد، عنوان كرد: اين طرح با همكاري ستاد پيشگيري و رفع تخلفات شهري و نيروي انتظامي استان اجرا مي‌شود.

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdxz0s.yt0nz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما