چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : 36690
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

برگزاری 80 مسابقه و رویداد ورزشی در ایام دهه فجر

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: تمام هیئت‌های ورزشی مسابقات ایام دهه فجر را با یاد و خاطره شهدا برگزار خواهند کرد و در این ایام 80 مسابقه و رویداد ورزشی برگزار خواهد شد.
برگزاری 80 مسابقه و رویداد ورزشی در ایام دهه فجر
به گزارش قم نیوز، حسن عابدی با اشاره به اینکه در سال جاری اتفاقات خوبی در ورزش کشور رخ داده است، اظهار کرد: با توجه به ایجاد ظرفیت‌های قانونی و استفاده از منابع و ظرفیت‌های ورزشی دستگاه‌های مختلف اقدامات خوبی را در حوزه گسترش ورزش استان و افزایش سرانه ورزشی انجام دادیم.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه‌های قانونی برای ورود بخش خصوصی در مدیریت ورزش و اماکن ورزشی می‌تواند سهم بسزایی در رشد ورزش استان داشته باشد که در این مسیر نیز گام‌های خوبی برداشته شده است. همچنین طبق قانون، امکان کمک به ورزش کشور و ورزش استان از محل اعتبارات دولتی فراهم شده تا بتوانیم در داخل دستگاه‌ها ورزش را گسترش دهیم و همچنین در توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق کمتر برخوردار برای توسعه زیرساخت‌ها از این اعتبارات استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه به برنامه‌های ایام دهه فجر این اداره کل اشاره کرد و گفت: روز گذشته کنگره بزرگداشت سرداران و ۵ پنج هزار شهید ورزشکار کشور توسط سازمان بسیج ورزشکاران و سازمان ورزش و جوانان برگزار شد که ورزشکاران قمی حضور چشمگیری در این مراسم داشتند.

عابدی افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در روز ۱۵ بهمن که در سراسر کشور انجام می‌شود، در استان قم نیز شاهد این رویداد بزرگ خواهیم بود. ضمن اینکه تمام هیئت‌های ورزشی مسابقات این ایام را با یاد و خاطره شهدا برگزار خواهند کرد که در این ایام ۸۰ مسابقه و رویداد ورزشی برگزار خواهد شد.

وی توسعه اماکن ورزشی با رویکرد عدالت محور در مناطق کمتر برخوردار را از اولویت‌های کاری این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: بنا داریم فضاهای ورزشی را بر اساس طرح پژوهشی با توجه به وسعت مناطق و جمعیت ورزشکار منطقه سهمیه‌بندی کنیم. چرا که باید از اماکن ورزشی استفاده بهینه شود و اکثریت جامعه از این امکانات استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد: زمانی که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش راغب باشد و بتواند از آن بهره‌برداری طولانی مدت داشته باشد، این کمبودها از بین رفته و سرانه ورزشی ما افزایش خواهد یافت و برای تحقق این هدف زمینه و بستر‌های لازم برای حضور بخش خصوصی فراهم شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdz90s.yt09n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما