شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 46500
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل بهزیستی استان قم :

بیش از 2 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی آماده می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی قم گفت: دو هزار و 100 واحد مسکونی از سوی اداره کل بهزیستی استان قم برای مددجویان آماده می‌شود.
بیش از 2 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی آماده می‌شود
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه امروز، با اشاره به خدمات گوناگون سازمان بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی سازمانی فرهنگی، اجتماعی و حمایتی است که در حوزه خدمات به محرومان، معلولان و زنان بی‌سرپرست فعالیت دارد و بیش از 150 خدمت برای این سازمان تعریف شده است.

وی با اشاره به شمار معلولانی که در استان قم مورد حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند، گفت: بیش از 22 هزار معلول در استان قم از حمایت‌های سازمان بهزیستی بهره می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه شماری از معلولان به صورت ماهانه از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند، گفت: 6 هزار و 500 معلول در قم از سازمان بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

سلیقه با بیان اینکه معلولان به دلیل نامناسب بودن فضای شهری مشکل در آمد و رفت دارند، گفت: مناسب‌سازی و تسهیل برای حضور معلولان در شهر از اولویت‌های مهم در برنامه‌های اجرایی این سازمان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش شمار زنان بی سرپرست که از خدمات بهزیستی بهره می‌برند را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بیش از 4 هزار زن بی‌سرپرست در استان قم هزینه مستمری، معیشت و تحصیل فرزندان از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم، طلاق را یکی از مسائل نگران کننده در جامعه دانست و گفت: این نهاد برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی طلاق برنامه‌ها و اقدامات گسترده‌ای در دستور کار دارد.

سلیقه با بیان اینکه دبیرخانه طلاق در دادگاه خانواده قم تشکیل شده است، عنوان کرد: با راه‌اندازی دبیرخانه طلاق در دادگاه خانواده قم و مشاوره‌های ارائه شده به خانواده‌هایی که درخواست طلاق دارند، تا کنون 25 درصد متقاضیان از طلاق منصرف و به سازش منجر شده است.

وی با اشاره به گسترده بودن خدمات ارائه شده در حوزه اورژانس اجتماعی گفت: خانواده‌هایی که دچار بحران‌های اجتماعی مانند همسر آزاری، کودک‌آزاری و ... هستند با تماس با شماره تلفن 123 و اعزام گروه‌های متخصص به خوبی خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به شمار مراکز دولتی و غیر دولتی که زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت می کنند، گفت: بیش از 270 مرکز دولتی و غیردولتی از خدمات حمایتی و فرهنگی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

وی با تأکید بر اینکه مراکزی در قم به نگهداری کودکان بی‌سرپرست اختصاص دارد، عنوان کرد: هفت مرکز در قم به کودکان بی‌سرپرست اختصاص دارد که به صورت شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمات هستند.

سلیقه با تأکید بر اینکه کودکان بی‌سرپرست در شرایط خاص در این مراکز نگهداری می‌شوند، گفت: در صورتی که خانواده‌ای شرایط خاص تعریف‌شده از سوی سازمان بهزیستی را برای پذیرش این کودکان داشته باشند، به آنان تحویل داده می‌شود.

وی در ادامه از آماده سازی 2 هزار و 100 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: یک هزار و 700 واحد مسکونی برای مددجویان آماده و به آنان تحویل داده شده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdce7n8e.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما