شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 39210
منبع : خبرگزاری فارس

اعزام ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر قم به مسابقات بین‌المللی ترکیه

قم نيوز : قم نیوز: ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر استان قم همراه با تیم ملی کشورمان در راه کسب آمادگی برای حضور در پارالمپیک 2016 به مسابقات بین‌المللی ترکیه اعزام می‌شود.
اعزام ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر قم به مسابقات بین‌المللی ترکیه
به گزارش قم نیوز، در حال حاضر تنها ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر استان قم در اردوی تیم ملی کشورمان برای حضور در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل، محمد محمدنژاد است که همراه با دیگر ملی‌پوشان مشغول انجام تمرینات آماده‌سازی تیم ملی است.

این در حالی است که تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران با کسب مقام دوم و عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌های سال 2015 پیکارهای بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا مجوز حضور در بزرگترین رویداد ورزشی سال 2016 یعنی پارالمپیک برزیل را کسب کرده است.

بعد از کسب این سهمیه و با پایان رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور، سیدعباس آقاکوچکی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و این مربی با تجربه در کنار عباس خاکی سرمربی ایثار قم در فصول 93 و 94 لیگ‌های بسکتبال با ویلچر کشور تیم ملی را آماده اعزام به رقابت‌های پارالمپیک برزیل می‌کنند، ضمن اینکه کمال عشق مسوولیت سرپرستی تیم ملی را بر عهده دارد.

کادر فنی تیم ملی با نظارت بر مرحله نهایی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور و بررسی عملکرد بازیکنان شاخص این رشته در سایر لیگ‌ها، در نهایت بازیکنان برتر و شاخص این رشته از لیگ‌های داخلی و همچنین بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است.

در بین بازیکنانی که برای حضور در اردوی آماده‌سازی تیم ملی ایران به منظور اعزام به رقابت‌های بسکتبال با ویلچر پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل دعوت شده‌اند، نام محمد محمدنژاد ملی‌پوش جوان و آینده‌دار استان قم و تیم ایثار قم نیز به چشم می‌خورد.

محمدنژاد به عنوان یکی از استعدادهای باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم مدت پنج سال است که در سطح اول بسکتبال با ویلچر ایران فعالیت می‌کند و سابقه کسب دو عنوان قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی جوانان و همچنین انتخاب به عنوان یکی از پنج ستاره مسابقات جهانی 2013 بسکتبال با ویلچر جوانان جهان را در کارنامه دارد.

این بازیکن اکنون یکی از ملی‌پوشان مورد نظر برای اعزام به پارالمپیک برزیل است و سه مرحله از تمرینات تیم ملی را در کنار دیگر ملی‌پوشان پشت سر گذاشته و در برنامه آتی تیم ملی برای حضور در برزیل، قرار است این تیم را در سفر به اردوی آماده‌سازی و بازی‌های بین‌المللی در کشور ترکیه همراهی کند.

این در حالی است که مسابقات بین‌المللی بسکتبال با ویلچر 2016 در کشور ترکیه با عنوان جام گارانتی برگزار می‌شود و اوایل تیرماه شهر استانبول میزبانی این رقابت‌ها را با حضور تیم‌های مطرح حاضر در پارالمپیک برزیل برعهده دارد و تیم ملی ایران با تمام توان در آن حضور می‌یابد زیرا برخی از تیم‌های رقیب ایران در پارالمپیک، در این جام حاضر هستند.

تیم ملی کشورمان در این جام بین‌المللی نخستین مسابقه خود را با تیم ملی آلمان یکی از قدرت‌های اروپا انجام می‌دهد و در مسابقه بعدی مقابل تیم ملی انگلیس صف‌آرایی می‌کند، ضمن اینکه سومین بازی ایران مقابل آمریکا نایب‌قهرمان جهان برگزار خواهد شد و برزیل میزبان پارالمپیک 2016 همراه با الجزایر دیگر حریفان ایران در مرحله مقدماتی جام بین‌المللی ترکیه محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdce7w8x.jh8ozi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما