شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 48072
منبع : خبرگزاری فارس
در رده سنی زیر 23 سال صورت گرفت

2 نماینده قم آماده اعزام به مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر

قم نيوز : قم نیوز: ملی‌پوشان فعال در بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین استان قم برای اعزام به رقابت‌های جهانی 2017 به تیم ملی جوانان دعوت شدند.
2 نماینده قم آماده اعزام به مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر
2 نماینده قم آماده اعزام به مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر
به گزارش قم نیوز، از سال 2013 که محمد محمدنژاد ملی‌پوش باشگاه بسکتبال با ویلچر ایثار قم عضو تیم ملی جوانان ایران شد و در یک سال حضور در دو میدان مهم آسیایی و جهانی یعنی بازی‌های پاراآسیایی جوانان و مسابقات جوانان جهان را تجربه کرد، تحول قابل توجهی در بسکتبال با ویلچر قم ایجاد شده است.

از آن سال تا کنون عنوان قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی جوانان، مقام پنجم پیکارهای جهانی ترکیه، مجوز اعزام به بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل و کسب مقام دهم این بازی‌ها و همچنین مقام قهرمانی بازی‌های 2017 قهرمانی جوانان آسیا، نصیب ورزش جانبازان و معلولین استان قم شده است.

در مسابقات 2017 قهرمانی رده سنی جوانان آسیا که بهمن ماه سال قبل به میزبانی کشور تایلند به انجام رسید، تیم ملی کشورمان با حضور دو بازیکن باشگاه‌های بسکتبال با ویلچر استان قم موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی قاره کهن شد و به عنوان تیم برتر آسیا راهی رقابت‌های جهانی شد.

پنج ماه بعد از پایان بازی‌های آسیایی که انتخابی مسابقات جهانی محسوب می‌شد، تیم ملی کشورمان اردوهای مختلف را تشکیل داده تا با قدرت در پیکارهای جهانی 2017 به مصاف حریفان برود، رقابت‌هایی که خرداد ماه سال جاری به میزبانی کشور کانادا به انجام خواهد رسید.

اکنون سومین مرحله از تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان زیر 23 سال در راه است و بازیکنانی از تیم‌های باشگاهی مختلف فعال در لیگ‌های برتر، دسته اول و دسته دوم به اردو دعوت شده‌اند و دو تن از آنها بازیکنانی هستند که در تیم‌ ایثار قم سابقه بازی در کنار یکدیگر را دارند.

بازیکنانی از استان‌های ایلام، مازندران، هرمزگان، اصفهان، فارس، مرکزی، تهران و قم به اردوی سوم تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان ایران دعوت شده‌اند و رضا عیوضی و پیمان میزان که نماینده قم در این اردو هستند، در سال 1394 در کنار یکدیگر عضو تیم ایثار قم بوده و قهرمان لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور شده‌اند.

در حالی که حسن پالار سرمربی تیم ملی و مسعود فلاح مربی تیم ملی جوان هستند و امیر برزگر نیز سرپرستی این تیم را بر عهده دارد، سومین مرحله از تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان از 23 تا 29 خرداد ماه در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران تشکیل می‌شود و تیم ملی راهی کانادا خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcauwny.49na015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما