پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 22380

بهره‌گیری از نظرات نخبگان فرهنگی در قرارگاه فرهنگی شهرداری قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به قرارگاه فرهنگی شهرداری قم تاکید کرد: در این قرارگاه از افراد صاحب نظر بهره می‌گیریم و مدیران کانون‌های مساجد نیز می‌توانند در جلسات این قرارگاه شرکت کنند.
بهره‌گیری از نظرات نخبگان فرهنگی در قرارگاه فرهنگی شهرداری قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در نشست مشترک با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم با تاکید بر اینکه باید مناطق شهرداری با کانون‌های فرهنگی مساجد مناطق ارتباط و تعامل بیشتری داشته باشند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند و امیدواریم که شاهد همراهی مجموعه مدیریت شهری با کانون‌های بسیج، کانون‌های مساجد، هیئت‌های مذهبی و... باشیم.

وی با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن در سطح کشور و ضرورت اقدام فرهنگی برای مقابله با این شبیخون تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جامه عمل بپوشانیم.

شهردار قم با اشاره به فرمایش امام راحل(ره) مبنی بر اینکه مساجد سنگرهای ما هستند و باید این سنگرها را حفظ کنیم گفت: از صدر اسلام همه اقدامات برای حفظ دین، مذهب و نظام ما در سطح مساجد دنبال شده است.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی همیشگی مساجد در نظام اسلامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: حماسه سیاسی که حضرت آقا بر آن تاکید داشتند در همین مساجد محقق شد.

دلبری با تاکید بر اینکه اموری که مردمی صورت گیرد دارای ماندگاری و دوام بیشتری است، گفت: مساجد بهترین محل برای تحقق این مهم هستند.

وی با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و مساجد و بقاع امامزادگان تصریح کرد: باید با استفاده از این ظرفیت‌ها در فعالیت‌های خود اثربخشی و بهره‌وری بیشتری را دنبال کنیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه دشمن فرهنگ مردم را نشانه گرفته است، افزود: در شرایط حساس کنونی با نصب بنر و سیاه‌پوش کردن شهر و چراغانی در ایام ولادت و اعیاد پاسخگوی هجمه فرهنگی نیست و باید به محتوای مطالب فرهنگی توجه داشته و معرفت نسل جوان را نسبت به حیله‌های دشمنان روشن کنیم.

وی با اشاره به اینکه در فعالیت فرهنگی باید حساب شده حرکت کرد افزود: باید مدیریت شهری و کانون‌های مساجد به این امر توجه لازم را داشته باشند و فعالیت‌های فرهنگی عمق بخشی لازم را داشته باشد.

دلبری با اشاره به اینکه پیوست‌های فرهنگی باید برای پروژه‌ها تعریف شود، گفت: کانون‌های فرهنگی در این عرصه می‌توانند ایده بدهند.

وی با اشاره به اینکه بضاعت شهرداری محدود است، گفت: باید از همین بضاعت محدود استفاده صحیحی داشته باشیم تا اثرگذاری مطلوب داشته باشد.

شهردار قم با اشاره به مصوبات شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: قرار بر حضور مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر در مساجد است و به زودی این مصوبه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به زمین‌های سطح مناطق اظهار کرد: زمین‌هایی که شناسایی شده است را می‌توان با روال قانونی مورد استفاده بهینه قرار داد.

دلبری با اشاره به قرارگاه فرهنگی شهرداری قم تاکید کرد: در این قرارگاه از افراد صاحب نظر بهره می‌گیریم و مدیران کانون‌ها نیز می‌توانند در جلسات این قرارگاه شرکت کنند.

وی با اشاره به انتظار متقابل مدیریت شهری و کانون‌های مساجد تصریح کرد: باید این همکاری و تعامل دو سویه باشد و از ظرفیت‌های متقابل استفاده شود و امیدواریم که این تعاملات اجرایی شده و شاهد پیشرفت‌های فرهنگی در سطح مناطق و محلات باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdce7x8w.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما