شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : 3434
شهردار قم:

قم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: با وجود اینکه در چند سال اخیر اقدامات فراوانی برای عمران و آبادانی قم انجام شده اما این شهر تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.
قم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری ظهر امروز در هجدهمین نشست سالانه معاونان فنی و عمرانی شهرداری قم که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به روایاتی از ائمه معصومین(س)‌ به عظمت و جایگاه شهر قم اشاره کرد و بیان داشت: شهر قم قبل از ورود حضرت فاطمه معصومه(س)‌ و ساخت مسجد مقدس جمکران مورد عنایت خاص بوده است.

وی عنوان داشت: معاونت فنی و عمرانی شهرداری از جمله مدیریت‌های تخصصی شهری است که می‌تواند در عمران و آبادانی شهر نقش بسزایی داشته باشد.

شهردار قم با اشاره به کارهای عمرانی که در شهر قم انجام شده است، تصریح کرد: کارهای عمرانی بسیاری برای آبادانی شهر قم صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله فراوانی وجود دارد تا با همفکری و مشورتی که صورت می‌گیرد، چرخه مدیریت شهری را به حرکت درآید.

دلبری به تجربیات موفق شهرداری کلانشهرهای کشور اشاره و بیان کرد: تجربیات نتیجه گذشتن از مرحله آزمون و خطا است و موفقیتی که از آن به دست آمده است می‌تواند برای دیگر شهرها مفید و موثر واقع شود.

وی بر لزوم مدیریت شهری تاکید و بیان کرد: مدیریت واحد شهری می‌تواند در جلوگیری از هزینه‌های موازی در شهر و سرعت انجام پروژه‌های عمرانی نقش موثری را ایفا کند.

شهردار قم احداث کانال مشترک بین شرکت‌های خدمت‌رسان را از مهم‌ترین مباحث مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: با مدیریت شهری صحیح از اتلاف هزینه‌های بیهوده جلوگیری و این هزینه صرف عمران و آبادانی شهری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نداشتن مرجعی ثابت برای نظارت به امور شهرداری را از جمله مشکلات شهرداری دانست و گفت: شورای اسلامی شهر از زمان تشکیل، به عنوان مرجع ناظر بر امور شهرداری مشخص شد اما قانون در برخی مواقع،‌ وزارت کشور را به عنوان مرجع معرفی می‌کند.

دلبری با بیان اینکه مهندسی ارزشی باید احیا شود، ابراز کرد: بهره‌وری را باید افزایش داد و از داشته‌ها در شهرداری استفاده کرد.

وی بر لزوم الگو بودن قم برای دیگر شهرها و کشورهای دنیا تاکید و خاطرنشان کرد: باید با مهندسی ارزشی و تفکرات خلاقانه به نقطه‌ای برسیم که شهر قم در همه موارد به عنوان الگو شناخته شود و جایی برای الگو گرفتن از غرب برای ساختن جامعه شهری وجود نداشته باشد و این شهر به عنوان الگوی اسلامی سرآمد جهان باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.mdmiw6djjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما