قم نيوز : قم نیوز: جمعی از نهادها و سازمان های قم در بیانیه های جداگانه ای، مردم را به حضور پرشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.
دعوت نهادها و سازمان های قم برای حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس
به گزارش قم نیوز، مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس با ارسال بیانیه ای تاکید کرد: روز قدس امسال در حالی از راه می رسد که رژیم جعلی و خون آشام صهیونیستی، برگ دیگری از جنایات خود را بی شرمانه در برابر چشمان بهت زده جهانیان، به نمایش گذاشته است؛ حمله موشکی بی امان به نوار غزه و به خاک و خون کشیدن مردان و زنان روزه دار و کودکان معصوم و بی دفاع، بار دیگر پرده از چهره زشت این رژیم منحوس کنار زد و حقانیت کلام خمینی کبیر مبنی بر غده سرطانی بودن اسراییل را به اثبات رساند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنچه جای تاسف فراوان دارد سکوت مرگ­ بار نهادهای مدعی حقوق بشر در برابر این جنایات و دفاع مستکبران و در راس آنها دولت آمریکا از این تجاوز ظالمانه است. دولت های دست نشانده عربی نیز که تا پیش از این با ادعای دفاع از ملت عرب، هرگونه دخالت و کارشکنی در سوریه و عراق و لبنان را حق خویش می­ دانستند، امروز با مشاهده این ظلم بزرگ به ملت مظلوم فلسطین، مهر سکوت بر دهان زده اند تا پشت پرده معادلات سیاسی حاکم بر منطقه، بیش از پیش آشکار شود.

این بیانیه حاکیست: وظیفه هر مسلمان و بلکه هر انسان آزاده است که با خیزش در برابر قتل عام سفاکانه مردم بی پناه غزه، رسالت خود را در دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم در حد توان ایفا نماید. سکوت در برابر دست اندازی رژیم صهیونیستی به پاره تن اسلام و قبله اول مسلمانان، دشمن را در پیگیری نقشه های کثیف خود از جمله رویای باطل نیل تا فرات، مصمم تر می کند.

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در بیانیه ای تاکید کرد: با الهام از مراجع تقلید و تحت لوای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای از آحاد ملت مسلمان برای شرکت در راهپیمایی پرشکوه روز جهانی قدس دعوت می شود تا بار دیگر بانگ نفرت و انزجار مسلمانان از این همه درنده خویی و جنایت و سکوت آلوده به تزویر مدعیان حقوق بشر طنین انداز شود.

تیپ ۸۳ روحانیون تبلیغی رزمی امام جعفر صادق (ع) نیز در باره راهپیمایی روز قدس بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: جهانیان این روزها شاهدند که چگونه شیطان بزرگ ودیگر همدستان آنها برای هراس و وحشت صهیونیست های اشغالگر اشک تمساح می ریزند ولی در قبال به خاک وخون کشیده شدن اطفال وزنان وسالخوردگان بی دفاع غزه که مظلومانه با انواع و اقسام بمب ها وسلاح های کشتار جمعی در زیر آوارها مدفون می شوند ،کمترین واکنشی نشان نمی دهند.

این بیانیه ادامه یافته است: ما طلاب وروحانیون بسیجی حوزه علمیه قم، ضمن درخواست از مسلمانان ومردم آزادی خواه جهان جهت استفاده از تمام امکانات مادی و معنوی خود برای محکومیت رژیم صهیونیستی و توقف هرچه سریع تراین جنایات، از آنها می خواهیم با لبیک به ندای حق طلبانه خمینی کبیر(ره) که با تعیین روز قدس، آزادی قدس شریف را به موضوع مهم و فراموش ناشدنی جهان اسلام تبدیل کرد و با تاسی از ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای با حضور پرشکوه در راهپیمایی عظیم روز قدس، ضمن دلگرمی و قوت قلب مردم مصیبت دیده غزه با مشت های گره کرده خود دهان پر از نکبت صهیونیسم جهانی و حامیان آنها را نشانه و پیچیده شدن تومار ظلم وجنایت و بانیان آن را فریاد می زنیم.

همچنین به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس، دانشگاه حضرت معصومه(س) قم با صدور بیانیه ای ضمن دعوت به مشارکت گسترده آحاد ملت مومن و روزه دار ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس، حملات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: دانشگاه حضرت معصومه(س) به عنوان بخشی از جامعه علمی ایران اسلامی، نسل کشی اخیر صهیونیست های جنایتکار که طی روزهای ماه مبارک رمضان در نوار غزه روی داد را به شدت محکوم کرده و از عموم آزادی خواهان جهان مصرانه درخواست می کند تا در برابر این نسل کشی آشکار قامت علم نموده و نسبت به توقف آن تلاش نمایند.

جمعیت هلال احمرقم نیز در بیانیه ای به مناسبت روزجهانی قدس آورده است: صهیونیست غاصب باید بداند حکومت اسلامی و بویژه مردم شریف و انقلابی ایران همواره ازحقوق به حق ملت فلسطین حمایت کرده وغده سرطانی اسراییل غاصب رامحکوم می کند. امسال اهمیت گرامیداشت روز قدس بیشتر از همیشه است و جهان اسلام و مجامع اسلامی باید قدرتمندانه تر از سال های قبل به یاری مردم مقاوم فلسطین بشتابند.

سازمان بسیج دانش آموزی استان قم نیز با ارسال بیانیه ای به ایرنا تاکید کرده است: دانش آموزان بسیجی و کارکنان سازمان بسیج دانش آموزی استان قم ضمن محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش صهیونسیتی و سکوت مجامع و رسانه های بین المللی و حکام مرتجع منطقه نسبت به این جنایات ، اعلام می نماید که به منظور تجدید عهد با امام خمینی (ره) و لبیک به ندای همیشگی رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای همراه و همگام با ملت شریف ایران اسلامی و مردم شریف قم در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس شرکت کرده و از همه مردم روزه دار و انقلابی به ویژه دانش آموزان و نوجوانان نسل سوم انقلاب اسلامی و خانواده بزرگ آموزش و پرورش نیز جهت شرکت در این حماسه عظیم دعوت به عمل می آورد.

بسیج جامعه پزشکی نیز در بیانیه ای، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهینویستی در حمله به مردم بی دفاع غزه و حمله به مراکز درمانی که ‏بر خلاف همه کنوانسیون های بین المللی و حقوق شناخته شده بشری است از همه مجامع بین الملی آزاد و غیر وابسته به خصوص ‏از مجامع و سمن های جامعه پزشکی جهان می خواهد نسبت به این آدم کشی سازمان یافته واکنش نشان داده و تکلیف انسانی ‏خود را در این آوردگاه ایفا کنند.‏

دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم نیز به مناسبت روز قدس در بیانیه ای عنوان کرده است: ما کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم، جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در نسل کشی آشکار مردم مظلوم و بی دفاع غزه را به شدت محکوم کرده و حمایت قاطع خود را از مردم ستمدیده غزه اعلام می نماییم و مجدانه از مجامع بین المللی و دول اسلامی و مسوولان و مردم شریف ایران اسلامی می خواهیم تا از هیچ کمک مادی و معنوی به مردم بی گناه غزه دریغ ننماید.

در ادامه بیانیه افزوده شده است: دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم همسو و همراه با سایر اقشار میهن اسلامی و ملل آزادیخواه جهان با اعلام حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، از عموم مردم ولایت مدار استان دعوت می کند، همچون سال های گذشته با حضور پرشور در این راهپیمایی، نسبت به رفتارهای غیر انسانی جهانخوارن عالم سکوت نکرده و فریاد مظلومیت مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند.

شورای اسلامی استان قم نیز از مردم برای حضور حماسی در راهپیمایی روز قدس بیانیه ای صادر کرد و در خصوص محکوم کردن جنایت گروهک داعش اینگونه عنوان کرده است: داعش بازوی کمکی رژیم غاصب صهیونیستی است آنها چند سال است به همراه فرقه سلفی ها در سوریه جنایت می کنند بنابراین روز قدس امسال ملت ایران و تمام آزادی خواهان دنیا یک صدا هم جنایت های داعش در عراق و هم جنایت های رژیم صهیونیستی را در نوار غزه محکوم کنند.

دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در بیانیه ای اعلام کرد: روزجهانی قدس امسال درحالی در سراسر جهان برگزار می شود که دست های خونین رژیم غاصب صهیونیستی گلوی ملت قهرمان فلسطین را در غزه به سختی می فشارد و هر روز شاهد قتل عام کودکان، زنان، جوانان و مردم بی گناهی هستیم که به جرم مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی و دفاع از سرزمین خود، مورد هجومی وحشیانه و همه جانبه قرار گرفته اند.

در ادامه بیانیه آمده است: اینک و در آستانه روز جهانی قدس، اعضای هیات علمی، اساتید، پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قم بار دیگر ضمن تجدید میثاق با آرمان های والای معمار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و با تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در روز جمعه، همراه با مردم روزه دار و ولایتمدار استان مقدس قم و همگام با سایر آزاد اندیشان جهان، ضمن محکوم نمودن جنایات ددمنشانه اشغالگران قدس شریف و حامیان آنان، با حضور در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس توطئه های کثیف استکبار جهانی و برخی حاکمان دنیا طلب منطقه را برملا نموده و مشت محکم دیگری بر دهان آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی زده و حمایت خود را از مردم مظلوم و مبارزان دلیر فلسطینی اعلام می دارند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در بیانیه ای اعلام کرد: جامعه فرهنگی استان به همراه دیگر مردم همیشه در صحنه با تضرع به درگاه خداوند متعال و امید به عنایات حضرت ولی عصر(عج) و الهام از آموزه های جاودان بنیانگذار جمهوری اسلامی در این راهپیمایی با شکوه و دشمن شکن حضور بهم رسانده و با تاکید بر اینکه روز قدس روز اسلام و نماد وحدت، اتحاد و اراده امت اسلامی برای حمایت از آرمان قدس و فلسطین و عرصه ای برای نمایش عمق استراتژیک مکتب مقاومت و بیداری اسلامی در مقیاس جهانی است، با بانگ رسای تکبیر مواضع خود را به جهانیان اعلام می داریم؛ لذا بر همگان لازم می دانیم تا با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس همگام و همراه با همه ایرانیان غیور و مسلمانان بیدار دل، فریاد مظلومیت ملت رنج دیده فلسطین را برای تحقق اهداف و آرمان هایش سر دهند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس نامگذاری شده است؛ در این روز ملت های آزاده جهان علیه اسراییل غاصب و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین راهپیمایی می کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcenn8w.jh8nvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما