شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 26728

افتتاح و بهره برداری از 14 طرح آبرسانی به روستاهای قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: همزمان با هفته دولت 14 طرح آبرسانی به روستاهای قم با اعتباری بالغ بر 166 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.
افتتاح و بهره برداری از 14 طرح آبرسانی به روستاهای قم
به گزارش قم نیوز، علی جان صادق پور در گفت و گویی افزود: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های بهره‌برداری، افتتاح و كلنگ‌زنی است كه در اغلب روستاهای استان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد پروژه هشت پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد كه با افتتاح آنها مشكل عمده مردم روستاها برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین سه پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

صادق پور بیان کرد: همچنین سه پروژه جدید نیز با اعتباری بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان كلنگ زنی می‌شود و در صورت تامین به موقع اعتبارات در زمان مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: این پروژه‌هایی كه قرار است افتتاح و یا به بهره برداری برسد شامل لوله‌گذاری، حفرچاه، احداث مخازن، احداث تصفیه خانه فاضلاب و ساختمان تله متری است كه در همه بخش‌های روستایی توزیع شده است.

به گفته وی اجرای این پروژه ها در همه مناطق قم چون سلفچگان، کهک، بخش مرکزی، جعفرآباد و خلجستان توزیع شده است.

صادق پور افزود: با به بهره برداری رساندن تعدادی از پروژه های نیمه تمام، روستاهایی که از طریق تانکر آبرسانی می شود از ۸۰ روستا به ۵۵ روستا تقلیل یافته است.

وی بیان کرد: حجم عملیاتی در پروژه های افتتاح و بهره برداری ۳۰ کیلومتر لوله گذاری، حفر هفت حلقه چاه و احداث حدود سه هزار مترمکعب مخزن صورت می گیرد.

وی در ادامه به کمبود اعتبارات در تکمیل پروژه ها اشاره کرد و گفت: این شرکت برای پرداخت بدهی های خود نیازمند حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است تا مشکل پروژه های نیمه تمام را حل کرده و پروژه ها را به مرحله بهره برداری برساند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcevf8w.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما