جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 47572
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار منطقه یک قم مطرح کرد

توسعه فضاهاي سبز شهري منطقه يك قم با الگوهاي زيست محيطي

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه يك قم از توسعه و گسترش فضاهاي سبز با الگوهاي زيست محيطي خبر داد.
توسعه فضاهاي سبز شهري منطقه يك قم با الگوهاي زيست محيطي
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به لزوم توسعه و گسترش فضای سبز گفت: در سال جدید و همزمان با افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح عماریاسر ، ۱۵ خرداد بیشترین تمرکز مجموعه  بر تکمیل و افتتاح پروژه‌های عمرانی با رویکرد حفظ، توسعه و گسترش فضای سبز و رسیدن به استاندارد‌های زیست محیطی در این حوزه است .

شهردار منطقه یک قم افزود: با توجه به اینکه امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده مجموعه شهرداری منطقه یک نیز تمام توان خود را برای تحقق این شعار به کار بسته و اقدامات قابل توجهی را در برنامه کاری قرار داده است.

اصفهانیان مقدم افزود: در برنامه‌های توسعه و گسترش فضاهای سبز به ویژه پروژه کاشت فضای سبز تقاطع غیر همسطح عماریاسر، ۱۵ خرداد به این مهم توجه خاصی شده و در این راستا در سطوح شیب دار این محدوده به جای کاشت چمن که نیازمند آب فراوان است از گونه‌های درختچه‌ای کم آب استفاده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر قم که جزء شهرهای خشک کشور محسوب می‌گردد و کمبود منابع آبی دغدغه‌ همه شهروندان است بنا بر این حذف چمن و جایگزینی درختچه تاثیر زیادی در صرفه جویی آب مورد نیاز این پروژه می‌شود.

شهردار منطقه یک قم تصریح کرد: با کاشت گونه‌های متنوع گیاهی و درختچه به جای چمن می‌توان گام‌های موثری در زمینه تحقق الگو‌های زیست محیطی برداشت.

اصفهانیان مقدم مساحت کل پروژه را بیش از 10 هزار متر مربع اعلام کرد و در ادامه افزود: برای عملیات آماده سازی این محدوده تاکنون بیش از ۴۰۰ کامیون نخاله برداری و خاکبرداری و حدود ۴۰۰ کامیون نیز خاکریزی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: هم اکنون عملیات لوله گذاری این پروژه برا یتامین آب مورد نیاز مکانیزه فضای سبز این محدوده در حال انجام است و روزانه بیش از ۶۰ نفر از پرسنل امانی و پیمانی فضای سبز منطقه به همراه ادوات و ماشین آلات موتوری منطقه در حال فعالیت هستند.

شهردار منطقه یک قم اضافه کرد: در دو طرف این تقاطع و در راستای زیبا سازی محدوده طرح دو آبنما توسط منطقه در حال ساخت است و عملیات دال گذاری و آماده سازی لچکی‌ها برای سنگ فرش نیز در مراحل پایانی است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcewn8e.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما