سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 30453
رئیس هیئت بوکس قم:

نمایندگان بوکس قم بخت جدی حضور در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ هستند‌

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت بوکس قم با بیان اینکه رشته بوکس از عدم وجود لیگ حرفه‌ای رنج می‌برد گفت: ۲ بوکسور قمی دارای بخت جدی حضور در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ هستند.
نمایندگان بوکس قم بخت جدی حضور در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ هستند‌
به گزارش قم نیوز، محمد جعفری اظهار داشت: رشته بوکس در قم در ۵ سال گذشته شرایط خوبی را پشت سر گذاشته ‌و حاصل آن حضور بوکسوهای قمی در اردوی تیم‌های ملی بوده است.

وی افزود: علی‌اکبر حسینی‌فرد در سال ۱۳۹۰ مدال برنز قهرمانی آسیا در سنگین وزن را کسب کرد و پس از آن نتوانست به حضور خود در تیم ملی ادامه دهد اما پس از آن ۲ بوکسور جوان، به تیم ملی جوانان راه یافتند.

رئیس هیئت بوکس قم گفت: محمد مردی و احسان خدایاری ۲ بوکسور قمی هستند که بخت حضور در المپیک تابستانی ریو را دارند البته محمد مردی بخت حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون را داشت که در ‌‌نهایت نتوانست در فهرست نهایی قرار بگیرد.

جعفری بیان کرد: فدراسیون بوکس به دلیل قدرت بیش از اندازه کشورهای شرق آسیا و آسیای میانه به ویژه تایلند و قزاقستان هرگز در یبک وزن، ورزشکاری به بازی‌های آسیایی اعزام نکرده است و همین مسئله شانس ورزشکاران قمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: تیم ملی بوکس به طور معمول با بیش از ۶ بوکسور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند و همین امر شانس خوبی برای نمایندگان قم برای حضور در این مسابقات فراهم می‌کند.

رئیس هیئت بوکس قم تصریح کرد: رشته بوکس از عدم وجود لیگ حرفه‌ای رنج می‌برد و در چنین شرایطی، حفظ شرایط آرمانی برای ورزشکاری که از بوکس امرار معاش نمی‌کند و باید توان خود را برای مسائلی غیر از بوکس هم مصرف کند، کاری دشوار است.

جعفری خاطرنشان کرد: ۲ ورزشکار قمی ما نیز از چنین مشکلاتی رنج می‌برند و امیدوارم با تشکلی کارگروه حمایت از قهرمانان برای بازی‌های المپیک و آسیایی، بخشی از این مشکلات حل شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcexe8x.jh87ni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما