يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 46401
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل كميته امداد امام خميني استان قم خبر داد:

اجراي طرح مددكاري اسلامي در قم

قم نيوز : قم نیوز: مديركل كميته امداد امام خميني استان قم از اجراي طرح مددكاري اسلامي در قم خبر داد.
اجراي طرح مددكاري اسلامي در قم
به گزارش قم نیوز، اکبر میرشکار امروز با اشاره به اهمیت ایجاد مشاغل خانگی اظهار کرد: در نظر داریم مشاغل خانگی ایجاد کنیم تا بانوان در خانه و کنار آشپزی به فعالیت بپردازند. نگاه به این سمت است که تا پایان اسفند سال آینده برای 8 هزار نفر شغل ایجاد کنیم تا درآمد داشته باشند.

وی با اشاره به ایجاد روشی جدید در استان قم به عنوان نخستین بار در کشور با عنوان مددکاری اسلامی گفت: این روش از آبان ماه آغاز شده هر 15 خانوار زیرپوشش یک  مددکار قرار می‌گیرد. به این وسیله مددکاری برون‌سپاری شده و از ظرفیت حوزه در این زمینه بهره‌مند شدیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خاطرنشان کرد: بانوانی که از جامعة الزهرا فارغ التحصیل شدند از آنها بهره‌مند شدیم و در قالب مؤسسه‌ای کار را دنبال می‌کنند و این مددکاران هر ماه دو بار با اعضای خانواده ها دیدار و گفت‌وگو دارند.

وی عنوان کرد:‌ اگر رفت‌وآمدها استمرار پیدا کند ظرفیت‌ها شناخته شده‌تر می‌شود طرح مددکاری اسلامی به صورت پایلوت در پردیسان آغاز شده و 700 خانوار زیرپوشش طرح هستند. امیدواریم سال 96 اشکالات این طرح را استخراج کنیم تا در کل قم اجرایی شود.

میرشکار با بیان اینکه 13 هزار و 180 خانوار در شهر قم زیرپوشش هستند گفت: از این تعداد 5 هزار و 800 خانواده دارای زن سرپرست زیر 60 سال هستند که به همین منظور برای نخستین بار در کشور اداره خدمات ویژه زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز و برنامه جامعی در برنامه ششم آماده شده تا به زن سرپرست خانوار نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه هزار و 700 خانوار در دو ماه گذشته در راستای فرهنگ خوداتکایی و استقلال قطع معیشت شدند گفت: در حال فرهنگ‌سازی هستیم تا مددجو به اندازه‌ای که می‌تواند استقلال پیدا کند و تنها در صورت نیاز و مواجهه با مشکل مراجعه داشته باشد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceze8e.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما