جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : 32271
رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد

بازگشت قهرمان کشتی جهان به میادین داخلی و برون‌مرزی

قم نيوز : قم نگار: رئیس هیئت کشتی استان قم از بازگشت قهرمانی قمی کشتی فرنگی آسیا و جهان به میادین داخلی و برون‌مرزی این رشته ورزشی خبر داد.
بازگشت قهرمان کشتی جهان به میادین داخلی و برون‌مرزی
به گزارش قم نگار، محسن حلوایی، اظهار کرد: این قهرمان ارزنده کشتی استان قم و کشورمان هادی علیزاده‌پورنیا از چهره‌های شاخص کشتی فرنگی قم است که در سال‌های اخیر از میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی افتخارات زیادی نصیب ورزش قم و ایران کرده است.

وی ادامه داد: علیزاده‌پورنیا نزدیک به ۶ سال است که در سطح اول کشتی ایران، آسیا و جهان برای ورزش قم افتخار کسب می‌کند اما در یک سال اخیر به دلیل آسیب‌دیدگی از میادین دور بوده و با سپری کردن دوران نقاهت بار دیگر به زودی به تشک کشتی باز خواهد گشت.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: این کشتی‌گیر ارزنده سال گذشته در چنین مقطعی، بهترین فرنگی‌کار وزن ۷۵ کیلوگرم کشتی کشورمان محسوب می‌شد و نماینده کشتی ایران در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۵ کشتی فرنگی بزرگسالان جهان بود اما در رقابت‌های جهانی آسیب دید.

وی یاد آور شد: علیزاده‌پورنیا حتی به واسطه درخشش در انتخابی‌های تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران برای اعزام به رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ نیز انتخاب شد و حالا بعد از یک سال دوری از تشک کشتی، قصد بازگشت به صحنه و تکرار موفقیت‌های گذشته را دارد.

حلوایی تصریح کرد: هادی علیزاده‌پورنیا فرنگی‌کار شایسته استان قم از سال ۲۰۱۰ که در کشتی قهرمانی رده سنی جوانان آسیا موفق به کسب مدال برنز شد هر ساله برای همراهی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان در مسابقات بین‌المللی، آسیایی و جهانی انتخاب شده است و قطعا با بازگشت دوباره خود به تیم ملی دعوت می‌شود.

وی افزود: این کشتیِ‌گیر در یک سال اخیر به دلیل مصدومیت از ناحیه پا از میادین دور بود و به اجبار پای خود را به تیغ جراحان سپرد و اکنون شرایط خوبی دارد تا مجددا به میدان رقابت بازگردد و در وزن ۷۵ کیلوگرم یک بار دیگر عضو تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان شود.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: هادی علیزاده‌پورنیا بعد از رفع مصدومیت، هم اکنون تمرینات خود را پیگیری می‌کند تا به مرز آمادگی مطلوب برسد و به زودی در صحنه کشتی ظاهر شود، البته وی این هفته همراه با تیم منتخب قم در یک تورنمنت داخلی حضور پیدا کرد و کشتی‌های خوبی گرفت.

وی عنوان کرد: تیم منتخب کشتی فرنگی بزرگسالان قم به منظور کسب آمادگی برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی کشور به اصفهان اعزام شد تا در یک تورنمنت چند جانبه با حریفان خود کشتی‌ بگیرد، هادی علیزاده‌پورنیا نیز یکی از اعضای این تیم بود که خوشبختانه آمادگی خود را به خوبی نشان داد.

حلوایی در پایان اظهار کرد: وی دارنده سه مدال طلا و نقره از مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی، مدال‌های طلا و نقره کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، مدال برنز جوانان آسیا و چندین مدال بین‌المللی از مسابقات مختلف و همچنین مدال طلای دانشجویان جهان است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcezw8x.jh8wfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما