پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 8763
تا پایان سال صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری آزمایشی از نخستین مونوریل ایران در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: پروژه ملی مونوریل قم به عنوان نخستین و تنها پروژه مونوریل در دست ساخت ایران تا پایان سال جاری به صورت آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد.
بهره‌برداری آزمایشی از نخستین مونوریل ایران در قم
به گزارش قم نیوز، مسیح الله معصومی از سازمان قطار شهری به‌عنوان ناوگان «انبوه بَرِ سریع» یاد کرد و اظهار داشت: متروی قم در یک بازه زمانی پنج ساله به بهره برداری خواهد رسید.

وی "توسعه، بهسازی و ارتقای کیفی حوزه حمل و نقل عمومی" و "کنترل بهبود و اصلاح هندسی معابر سطح شهر در راستای ارتقای ترافیک شهر در حمل و نقل عمومی" را دو وظیفه اصلی این معاونت برشمرد و گفت: چهار سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، اتوبوسرانی قم و حومه، پایانه‌های مسافربری و قطار شهری را ملزم کرده‌ایم در یک بازه زمانی کوتاه ناوگان و خطوط خود را توسعه دهند و تا پایان مهر ماه امسال ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی قم افزوده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ایجاد خطوط ویژه در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، خطوط داخلی منطقه پردیسان، افزایش تاکسی بی‌سیم، ایجاد تاکسی خطی به جای تاکسی گردشی و... را از جمله برنامه‌های در دست انجام بخش تاکسیرانی برشمرد.

معصومی بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس و ساخت ایستگاه‌های وی. آی. پی که در یک محیط بسته تمام نیازهای رفاهی مسافران درون شهری را پاسخ می‌دهد و برای استفاده بهینه مسافران از زمان و افزایش معلومات آن ها قفسه‌های کتاب و روزنامه در این ایستگاه‌ها تعبیه می‌شود را از جمله فعالیت‌های بخش اتوبوسرانی اعلام کرد.

وی بهسازی ترمینال مرکزی قم، بهسازی پارک سوار شمالی از فعالیت‌های بخش پایانه‌های مسافربری دانست و افزود: در پایانه‌های مسافربری برون شهری برای ارائه خدمات بیشتر و رفاه و آسایش مسافران، فضاهای خدماتی مانند ساخت فروشگاه، ایجاد فضای سبز، ساخت سرویس‌های بهداشتی و ... انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم هوشمندسازی معابر شهر قم را از دیگر برنامه‌های در دست انجام این معاونت اعلام کرد و گفت: در مرکز کنترل ترافیک و سامانه نظارتی با نصب دوربین‌های نظارتی بر عبور و مرور و کنترل زمان چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نظارت خواهیم داشت.

وی افزود: خط کشی، تعریض و اصلاح هندسی معابر، هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، علایم و نقوش کف خیابان‌ها و... از دیگر فعالیت‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری است که در دو ماه اخیر حدود یک میلیارد تومان هزینه خط کشی معابر قم شده است.

معصومی به شهروندان توصیه کرد که با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکسی و اتوبوس در کاهش ترافیک و آلودگی‌های صوتی و هوا و نیز کمک به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یاریگر شهرداری باشند.

معصومی از شهروندان خواست تا به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی توجه ویژه داشته باشند و با رعایت قوانین موجب تسریع و سهولت در عبور و مرور و کاهش ترافیک بشوند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcf.vdciw6demgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما