دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب : 8692
دلبری خبرداد:

بهره‌برداری از فاز یک منوریل تا پایان دولت دهم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از به بهره‌برداری رسیدن فاز یک منوریل تا قبل از پایان دوره دولت دهم خبر داد.
بهره‌برداری از فاز یک منوریل تا پایان دولت دهم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در نمایشگاه جلوه‌های خدمت ماندگار اظهار کرد: دولت‌های نهم و دهم در طول خدمت خود، گام‌های مؤثری برای جبران عقب ماندگی‌های قم برداشتند.

وی با اشاره به وجود مسجد جمکران و حوزه علمیه و نیز بارگاه حضرت معصومه(س)، قم را مرکز ارائه خدمات فراملی و جهانی دانست و گفت: قم از نظر امکانات و دستاوردهای در اختیار، کارهای بزرگی انجام داده اما این نیازهای کشور و جهان را پاسخ نمی‌دهد.

شهردار قم با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد: قم برای اینکه بتواند به فرمایشات رهبری برای جبران عقب‌ماندگی‌ها جامه عمل بپوشاند، نیازمند عزم ملی و همدلی قوای سه‌گانه است.

وی در ادامه با اشاره به روی کار آمدن پیریایی در سمت استاندار قم افزود: با آمدن استاندار جدید قم، تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و شهری می‌تواند منجر به جلوگیری از موازی‌کاری و هدررفت بودجه‌ها شود.

دلبری با بیان اینکه قم متعلق به همه دوستداران انقلاب و نظام است گفت: قم به عنوان ام‌القرای جهان تشیع می‌تواند ایفای نقش کند و شهر قم باید برای تمام شهرهای اسلامی الگو باشد.

وی بیان کرد: این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای نظام اسلامی در قم را به نمایش گذاشته است در حالی که جای جای قم باید نماد خدمت باشد و خدمت به مردم باید در همه کوچه‌ها، میادین و خیابان‌های قم متبلور شود.

شهردار قم با اشاره به ورود سالانه دو میلیون زائر به قم به صورت میانگین ابراز داشت: قم را نباید نسبت به قم سنجید بلکه قم باید نمایشگاه دائمی دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی باشد.

وی با اشاره به اجرای همزمان دو پروژه مترو و منوریل در استان قم اظهار داشت: بودجه‌ای که برای این منظور در اختیار قطار شهری قرار گرفته است، شامل مترو نیز خواهد بود.

دلبری با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در پیشرفت پروژه‌های شهری گفت: کار پروژه مترو به صورت سه شیفته در حال انجام است اما موضوع اصلی، تحریم و ورود TBM است که البته پیمانکار دستگاه را خریداری کرده و در صدد وارد کردن آن است.

شهردار قم ادامه داد: اگر این تجهیزات وارد کشور شود، سرعت کار تا هفت برابر بیشتر خواهد شد و الان نیز برنامه تملک ایستگاه‌ها و دپوی قلعه کامکار را شروع کردیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارخانه واگن‌سازی در قم گفت: برای خرید واگن‌ها دغدغه‌ای نداریم و در صورتی که TBM وارد کشور شود، مترو طبق برنامه زمانبندی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دلبری با بیان اینکه حفاری تونل مترو با جدیت دنبال می‌شود بیان کرد: ۶۶۰ متر از تونل حفاری شده که میانگین حفاری در این پروژه آن از میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته وی فاز یک منوریل نیز تا قبل از اتمام دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد اما مسئله قابل توجه اینکه مطالعات فاز دو این پروژه در حال انجام است و مطالعات فاز سه آن هم که از پردیسان تا فرودگاه بین‌المللی و سلفچگان و ورزشگاه یادگار امام می‌شود سال ۹۲ انجام می‌شود.

شهردار قم در مورد عبور منوریل از مقابل حرم حضرت معصومه(س) گفت: با توجه به اصل کاری که نسبت به موضوع داریم، فعلا موضوع را به آستانه مقدسه و شورای سازمان قطار شهری واگذار کردیم.

وی ادامه داد: فعلا فاز یک منوریل تا میدان شهید مطهری در حال انجام است تا عبور منوریل از مقابل حرم با برگزاری جلساتی تعیین تکلیف شود.

دلبری با اشاره به سرریز شدن جمعیت شهر قم به سمت پردیسان، اجرای فاز دو این پروژه را مهم دانست و تاکید کرد: اگر راجع به عبور منوریل از مقابل حرم به نتیجه نرسیدیم، موضوع کاربردی فاز دو از پردیسان تا داخل شهر را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcg.y97rak93xpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما