جمعه ۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 41290
منبع : خبرگزاری فارس
لاریجانی:

مسیر آینده کشور باید از اقتصاد مردمی برخوردار باشد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسیر آینده کشور باید از اقتصاد مردمی برخوردار باشد گفت: رهبر انقلاب در بیانات خویش از تاثیر نقش مردم بر اقتصاد مقاومتی صحبت کرده‌اند که باید زمینه تحقق بیانات رهبری ایجاد شود.
مسیر آینده کشور باید از اقتصاد مردمی برخوردار باشد
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی پنج‌شنبه‌شب در مراسم بهره‌برداری از مجتمع گردشگری مهر و ماه در اتوبان قم ـ تهران، گفت: استان قم به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مرکزی برای حضور مردم متدین و علاقمند به اهل بیت(ع) شده است و زائران بسیاری وارد این استان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی در زمان پیش از انقلاب در استان قم بسیار ناقص بود گفت: برای اینکه این شهر مرکز حضور علمای اسلام بود عده‌ای نمی‌گذاشتند در قم توسعه‌ای صورت بگیرد از این رو آبادانی در استان قم بسیار ضعیف و امکانات ناقص بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رویکرد عوض شد و استان قم برای اینکه استان قم جایگاه خود را پیدا کند به عنوان یک مرکز مرجعیت و فکر اسلامی مشکلات به آهستگی مرتفع شد.

وی با اشاره به اینکه حداقل‌های توسعه در استان قم پایین بود گفت: استان قم به عنوان یک روستای بزرگ بود که در سال‌های اخیر حرکت جهنده‌ای برای آبادانی قم پیش آمد و با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی مسیرهای توسعه به قم باز شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از افتتاح سد کوچری خبر داد و گفت: این سد طبق گزارشاتی که شرکت آب و فاضلاب ارائه کرده است به زودی به بهره برداری می رسد و مشکل آب استان قم را رفع می‌کند.

لاریجانی افزود: امروز در استان قم شاهد توسعه زیرساخت‌های مختلف هستیم به طوری که مترو قم با سرعت در حال پیگیری است و اخیرا اقدامات خوبی صورت گرفته است در همین راستا از سرمایه‌گذاران خارجی نیز بهره‌مند خواهیم شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قم با بیش از یک میلیون جمعیت نیازمند توسعه است گفت: حجم کارهای عمرانی باید در قم توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: بلوار پیامبر اعظم(ص) زمینه خوبی برای حضور زائران را فراهم کرده است تا زائران با راحتی از حرم حضرت معصومه(س) به مسجد مقدس جمکران مشرف شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات توسعه زیرساخت‌های گردشگری باید با کمک بخش خصوصی صورت بگیرد گفت: این حرکت در استان قم رو به جلو است و نیازمند ساماندهی است تا بخش خصوصی وارد فعالیت شود.

وی افزود: این مجموعه گردشگری با طراحی خوبی که صورت گرفته است زمینه ترغیب فعالیت سایر سرمایه‌گذاران را فراهم کرده است.

لاریجانی ادامه داد: باید توجه‌های خوبی به این مجموعه‌ها شود تا انگیزه‌ای برای ایجاد مجموعه‌های زنجیره‌ای مجتمع‌های گردشگری را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در لایحه برنامه ششم یکی از محورهای توسعه کشور جهانگردی است گفت: این یک فرصت مناسبی است تا زمینه‌های گسترش ایرانگردی را فراهم کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: یکی از این راهکارها در استان قم هتل‌سازی و مجموعه‌های بین راهی است تا نیازهای مردم را مرتفع کند لذا باید زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه مسیر آینده کشور باید از اقتصاد مردمی برخوردار باشد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خویش از تاثیر نقش مردم بر اقتصاد مقاومتی صحبت کرده‌اند که با توجه اقشار مختلف باید زمینه تحقق بیانات رهبری ایجاد شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به وضعیت نابسامان پیمانکاران گفت: 40 هزار میلیارد ریال برای بدهی‌های کشاورزان، بخش پزشکی و سایر بخش‌هایی که در دولت توسط پیمانکاران صورت گرفته بود تامین شد تا دولت با توان بیشتری فعالیت خویش را توسعه بخشد.

وی افزود: برای اینکه رکود را از بین ببریم باید نقدینگی را به سمت تولید برد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfx0dj.w6dy1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما