دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 44990
منبع : ایرنا
معاون دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

آینده شغلی دانش آموزان در هنرستان ها تامین می شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش حرکت چرخ های توسعه کشور را شتاب می بخشند و آینده شغلی دانش آموزان را تامین می کنند.
آینده شغلی دانش آموزان در هنرستان ها تامین می شود
به گزارش قم نیوز، محسن شهرستانی روز دوشنبه در جلسه اداره های فنی و حرفه ای و کاردانش قطب یک کشوری در قم، افزود: آموزش نیروهای کارآمد و توانمند از ضرورت های رسیدن به جامعه ای پیشرفته و توسعه یافته به شمار می آید که بخشی از این مهم با افزایش آموزش های مهارتی در هنرستان ها محقق می شود.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی با کسب دانش و مهارت لازم می تواند مسیر توسعه را هموار کند و بسترساز رسیدن جامعه به نقطه مطلوب باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگ ترین نهادهای متولی آموزش نیروی کار فرصتی را در هنرستان ها فراهم کرده تا نیروهای انسانی بتوانند استعدادهای خود را بالفعل کرده و در راستای بهبود بخشی به زندگی خود و توسعه کشور گام بردارند.

شهرستانی بیان کرد: بر اساس سیاست های دولت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باید میزان گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش افزایش یابد که در این راستا اقدام های زیادی صورت گرفته است.

وی بر تبلیغات رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تاکید کرد و گفت: معرفی این رشته ها و ارائه توضیحاتی پیرامون کارآمد بودن آن ها می تواند به جذب دانش آموزن کمک کند.

وی با تاکید بر آموزش همراه با تولید، گفت: اقتصادی کردن هنرستان ها و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در این مدارس می تواند زمینه ورود دانش آموزان به بازار کار را فراهم کند.

وی افزود: به عنوان مثال تولید لباس فرم دانش آموزان که در هنرستان ها صورت می گیرد باعث اشتغال و درآمدزایی دانش آموزان شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه گفت: بیش از 230 هزار دانش آموز در چهار ناحیه قم تحصیل می کنند که 210 هزار تن از آن ها در شهر قم و 20 هزار تن دیگر در سه منطقه شهری جعفریه، خلجستان و کهک مشغول به تحصیل هستند.

علیرضا یاری افزود: 13 درصد دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند که این رقم در سال 92، 6.5 درصد بود.

وی با بیان این که 75 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در استان قم فعال است، ادامه داد: سال گذشته 40 مشاور برگزیده استان برای آگاه سازی دانش آموزان از شرایط هدایت تحصیلی و آشنایی آن ها با رشته ها و حرفه های مختلف در هنرستان ها به مدارس متوسطه اول برای توجیه دانش آموزان و اولیا اعزام شدند.

وی با اشاره به این که امکان پذیرش دانش آموزان در بیش از 70 رشته در هنرستان های استان وجود دارد، گفت: رشته کارگزاری بورس امسال در هنرستان ها ایجاد شده که مخاطب و طرفداران خاص خود را دارد و بازار کار و آینده بسیاری خوبی نیز در انتظار هنرجویان این رشته است.

یاری افزود: سال گذشته نیز رشته هایی مثل سوهان پزی، شیرینی پزی و تعمیر لوازم پزشکی بیمارستان ها و درمانگاه ها ایجاد شد که امسال توسعه می یابد.

وی با اشاره به تمایل دانش آموزان برای ورود به رشته تجربی، گفت: 41 درصد دانش آموزان قم در رشته تجربی تحصیل می کنند که این رقم در سال های گذشته 50 درصد بود.

جلسه اداره های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش قطب یک کشوری با حضور مدیران و کارشناسان استان های تهران، سمنان، مازندران، گلستان، البرز، قم و شهرستان های تهران در خانه معلم شماره یک قم برگزار شد. این نشست ظهر فردا به کار خود پایان می دهد.

مسئولان حاضر در این جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات موجود در هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای و راهکارهای برون رفت از این مسائل پرداختند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfx1dj.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما