يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 16531

هیئت عربستانی از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرد

قم نيوز : قم نیوز: حسن صفار از علمای برجسته عربستان و هیئت همراه از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کردند و طی نشستی با مسئولان این دانشگاه، به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.
هیئت عربستانی از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در نشست با هیئت عربستانی از ضرورت گفت‌وگو و تعامل میان مذاهب اسلامی سخن به میان آورد و با اشاره به انگیزه‌های شکل‌گیری دانشگاه ادیان و مذاهب، گفت: از بدو انقلاب، ضرورت تعامل با مذاهب و ادیان دیگر را حس کردیم و به دنبال ایجاد این تعاملات بودیم.
 
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: هر چند پروتکل‌ها و تفاهم نامه‌هایی برای رسیدن به این اهداف در آن سال‌ها امضا می‌شد، اما کم کم به این نتیجه رسیدیم که باید این همکاری‌ها رنگ و بوی علمی و آکادمیک به خود بگیرد که این تصمیم منجر به بررسی‌های کارشناسی در حوزه علمیه و در نتیجه تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب شد تا به طور علمی و آکادمیک بتوانیم ادیان دیگر را بشناسیم و تعامل راهبردی با آنها داشته باشیم.
 
شیخ حسن صفار از علمای برجسته عربستان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب در قم، بیان داشت: تنها راه پیش روی ما در ارتباط با دیگران،‌ گفت‌وگو است که همان راه پیشنهادی انبیا، مصلحان و راه پیشنهادی قرآن است.
 
وی در ادامه ظهور گروه‌های تندرو و احتمال رویارویی آنها را خطری جدی برای آینده اسلام خواند و افزود: برای موفقیت در جهان اسلام باید همگان را به گفت‌وگو، تعامل و همزیستی دعوت کرد.
 
در پایان این نشست؛ دو طرف بر ضرورت همکاری علمی دوجانبه برای توسعه روابط آکادمیک در راستای پیشبرد تقریب مذاهب اسلامی تأکید کردند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcfytdy.w6dvmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما