جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 47574
منبع : خبرگزاری فارس
به مناسبت سالروز ولادت امام حسين(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع)

برنامه «نورباران» از راديو معارف پخش مي‌َشود

قم نيوز : قم نیوز: مدير گروه قرآن و اهل بيت (ع) راديو معارف از پخش برنامه «نورباران» از اين رسانه به مناسبت سالروز ولادت امام حسين(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) خبر داد.
برنامه «نورباران» از راديو معارف پخش مي‌َشود
به گزارش قم نیوز، سیداحمد محمودی امروز در قم، با اشاره به ویژه برنامه نورباران اظهار کرد: این برنامه به مناسبت شب میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) تولید شده که از نهم تا 11 اردیبهشت ساعت 21:30 از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) با استفاده از آموزه‌های قرآن همواره بشر را به سوی معارف بصیرت‌بخش فرا می‌خواندند. وی با بیان اینکه در این برنامه جایگاه انسان‌های بصیر در رفتار و سیره امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) تعیین شده است گفت:  دعای 25 صحیفه از جمله محورهای این برنامه است که جایگاه بصیرت در آن تبیین می‌شود.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت (ع) رادیو معارف عنوان کرد: خطبه 133 نهج البلاغه از محورهای دیگر برنامه نورباران است که در آن آرزوهای بلند، وابستگی‌ها و فتنه‌های اجتماعی به عنوان موانع بصیرت معرفی شده است.

وی با تأکید بر الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) به عنوان افراد دارای بصیرت گفت: نگاه عبرت آموز، حرکت سنجیده، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی از ویژگی‌های انسان‌های بصیر است که در ائمه اطهار(ع) همواره وجود داشته است.

محمودی به رفتارهای بصیرت‌بخش امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: قیام حسینی از حرکت‌های شاخص این امام بزرگوار بود البته در دوران زندگی ایشان می توان به رفتارهایی مانند مبارزه با اشرافی‌گری و فساد اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: ولایتمداری از جمله ویژگی‌های حضرت عباس(ع) است که مطالب موجود در زیارت ایشان بر این امر تأکید دارد.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت (ع) رادیو معارف با اشاره به رفتارهای بصیرت‌بخش امام سجاد(ع) گفت: پیشوای چهارم شیعیان در دوران زندگی خود در مسیر بیداری جامعه تلاش کردند و در قالب دعا به ارشاد و راهنمایی مردم پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: دعا در سیره و رفتار امام تجلی داشت و به طور عینی مردم آن را مشاهده می‌کردند و با شکوه آن آشنا می‌شدند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgtn9t.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما